Show simple item record

dc.contributor.advisorŞüküroğlu, Ebru Emine
dc.contributor.authorSevinç, Yunus
dc.date.accessioned2023-09-22T12:07:59Z
dc.date.available2023-09-22T12:07:59Z
dc.date.submitted2023-04-13
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/737851
dc.description.abstractİnsanlar yaşamlarını sürdürdükleri alanların daha rahat ve konforlu hale getirmek amacıyla bulundukları ortamdaki değişik etkenleri düzeltme gereksinimi duymaktadır. Ortamlarda aydınlatma ile ilgili yapılan yanlışlıklar kişilerde yorgunluğa sebep olmakta ve ruh sağlığı üzerinde etkin rol oynamaktadır. Gürültü ise kontrol altına alınmadığı takdirde insan üzerindeki stresi artırmakta ve eğitim yapılarında öğrencilerin öğrenme performansını azaltmaktadır. Karbondioksit ise insanlarda baş ağrısı, uyku halinin gelmesi ve konsantrasyon bozukluğuna neden olmaktadır. Bu çalışmada, yükseköğretim kurumlarındaki derslik ve amfilerde öğrenim gören öğrencilerin aydınlatma, gürültü ve karbondioksitin öğrenmeleri üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Bu tez çalışması Gümüşhane Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi'nde farklı noktalarda bulunan derslik ve amfilerde yapılmıştır. Anket 158 öğrenciye uygulanarak değerlendirilmeye alınmıştır. Ayrıca dersin yürütümü sırasında belirli zaman dilimlerinde aydınlatma ve karbondioksit ölçümleri alınmıştır. Gürültü ölçümü ise hem derslik hem de dersliğin bağlı bulunduğu koridordan alınmıştır. Anket sonuçları SPSS 22 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak, ölçüm sonuçları ve anket analiz sonuçları göz önüne alındığında yönetmelik ve standartların ortaya koyduğu sınır değerlerini sağlamadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin bulundukları ortamdaki değişen etkenlerin farkında olduğu anlaşılmıştır. Yapılan değerlendirmeler sonucunda; aydınlatma, gürültü ve karbondioksitin öğrencilerin öğrenmeleri üzerinde büyük ölçüde önemi vardır.
dc.description.abstractPeople need to correct different factors in the environment in which they are located in order to make the areas where they live more convenient and comfortably. Inaccuracies on lighting in environments causes fatigue in contacts and plays effective role on mental health. If the noise is not taken under control, it increases stress on human and reduce student's learning performance in educational structures. Therefore, the interiors should be ventilated at certain intervals. Carbon dioxide, on the other hand, causes headache, drowsiness and concentration disorder in humans. In this study, the effects of lighting, noise and carbon dioxide on the learning of students studying in classrooms and amps in higher education institutions were investigated. This thesis study was carried out in the classroom and amphia at different points at the Faculty of Engineering and Natural Sciences of Gumushane University. The questionnaire was evaluated by applying it to 158 students. In addition, lighting and carbon dioxide measurements were taken in a certain part of the course. The noisy measurement was taken from both the classroom and the corridor to which the class is connected. Survey results were analyzed using SPSS 22 program. As a result, considering the measurement results and survey analysis results, it was determined that the regulations and standards did not provide the limit values. It was understood that the students are aware of the changing factors in the environment. As a result of the assessments (evaluations); lighting, noise and carbon dioxide are largely important on students's learning.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAydınlatma, gürültü ve karbondioksitin öğrenme üzerine etkileri: Gümüşhane Üniversitesi örneği
dc.title.alternativeEffect of lighting, noise and carbon dioxide on learning: Example of Gümüşhane University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-04-13
dc.contributor.departmentİş Sağlığı ve Güvenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLighting
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmGümüşhane
dc.subject.ytmNoise
dc.subject.ytmCarbon dioxide
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning level
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10331329
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid712509
dc.description.pages58
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess