Temel tasarım dersinde sanal gerçeklik sistemlerinin kullanımının öğrencilerin öğrenme sürecine etkilerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Tereci, Ayşegül | |
dc.contributor.author | Şahin, Ali Cihan | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:07:21Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:07:21Z | |
dc.date.submitted | 2021-11-03 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/737754 | |
dc.description.abstract | Tasarım ve tasarım eğitimi ile ilgili birçok yeni çalışma yapılmakta ve teknolojik gelişmelerle birlikte kullanılan tasarım araçları değişmektedir. Değişen öğrenci profili ve teknolojik imkânlar, tasarım süreçlerini de etkilemektedir. Bilgisayar teknolojisi, mimari ifade şekillerini geliştirerek dijital ortamda tasarım yapmaya imkân sağlamaktadır. Bu noktada da bilgisayar destekli tasarım kavramı giderek önem kazanmıştır. Teknolojik gelişmelerle birlikte ortaya çıkan Sanal Gerçeklik Sistemleri kullanıcılara mekânı, içinde yürüyerek ve dokunarak deneyimleme imkânı sunmaktadır. Sanal mekânların üretilmesi tasarım sürecindeyken gerçeğe oldukça yakın bir deneyim sağlamaktadır. Sanal gerçeklik sistemleri, mesleki uygulamaların yanında eğitim ve öğretim aracı olarak da kullanılabilmektedir. Sanal ortamda üretilen uygulamalar öğrencilerin öğrenme süreçlerine destek olabilmekte, sürükleyici etkisi ve pratik kullanımı nedeniyle odaklanmış bir tasarım süreci sağlamaktadır.Çalışmada sanal gerçeklik sistemlerinin mimarlık eğitiminin birinci yılında verilen temel tasarım dersinde kullanılması için sanal tasarım uygulamalarının üretilmesi ve bunun öğrenme sürecine etkisinin incelenmesi hedeflenmiştir. 180 mimarlık ve iç mimarlık öğrencisi üzerinde yapılan çalışmada temel tasarım dersinde geleneksel yöntemlerle yapılan bir çalışmanın bu sistem için uyarlanmış halini sanal ortamda gerçekleştirilmesi istenilmiştir. Yapılan anket ve röportajlar sonrasında sanal ortamda verilen hazır nesnelerin tasarım elemanı olarak kullanımı ile öğrencilerin tasarım süreçlerine destek olunduğu ve tasarım alternatiflerinin hızlıca denenmesine imkân sağladığı tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | There are many new studies on design and design education, besides the design tools used are changing with technological developments. Changing student profile and technological opportunities also affect the design processes. Computer technology has developed architectural expressions and provides the opportunity to design in the digital environment. At this point, the concept of computer-aided design has lifted effectiveness in the design discipline. Virtual Reality Systems, which emerged with technological developments, offer users the opportunity to experience the space by walking and touching it. The production of virtual spaces provides an experience that is very close to reality during the design process. Virtual reality systems can be used as education and training tools as well as professional applications. Applications produced in the virtual environment can support the learning processes of students and provide a focused design process due to its immersive effect and practical use.In the study, it is aimed to produce virtual design applications for the use of virtual reality systems in the basic design course given in the first year of architectural education and to examine the effect of this on the learning process. In the study, which was applied to 180 architecture and interior architecture students, the students were asked to experience a work done with traditional methods in the basic design course, adapted for this system in the virtual design environment. After the surveys and interviews, it was determined that the use of ready-made objects in the virtual environment as design elements supported the design processes of the students and allowed them to try design alternatives quickly. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mimarlık | tr_TR |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.title | Temel tasarım dersinde sanal gerçeklik sistemlerinin kullanımının öğrencilerin öğrenme sürecine etkilerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of the use of virtual reality systems on the learning process of the students in the basic design lesson | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2021-11-03 | |
dc.contributor.department | Mimarlık Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10215856 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 682839 | |
dc.description.pages | 152 | |
dc.publisher.discipline | Mimarlık Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |