Show simple item record

dc.contributor.advisorKerem Günel, Mintaze
dc.contributor.authorBingöl, Hasan
dc.date.accessioned2023-09-22T12:07:10Z
dc.date.available2023-09-22T12:07:10Z
dc.date.submitted2022-07-28
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/737727
dc.description.abstractBu çalışma modifiye ZorunluKısıtlayıcı Hareket Terapisi (mZKHT) ve Bimanuel Eğitimin (BIT) etkilerini hemiplejikSerebral Palsi (SP)'li ilk ve ortaokul çocuklarında İşlevsellik, Yetiyitimi ve SağlığınUluslararası Sınıflandırması (ICF-CY) kavramsal çerçevesine dayalı olarak karşılaştırmayıamaçlamıştır. El Becerileri Sınıflandırma Sistemi (EBSS), Kaba Motor FonksiyonSınıflandırma Sistemi (KMFSS) ve İletişim Fonksiyonları Sınıflandırması Sistemine (İFSS)göre fonksiyonel profilleri I-III arasında değişen 32 hemiplejik Serebral Palsi (SP)'li çocuk(ortalama yaş 10,43 yıl [SD 2,9 yıl]; 15 kız, 17 erkek) benzer doz/ frekanslı ve yoğunlukta (10hafta/haftalık 3 seans/günlük 2,5 saat) m ZKHT ve BIT gruplarından birine eşit sayıda rasgeledağıtıldı. Üst ekstremite yapı/işlevsellik (Modifiye Ashworth Skalası [MAS] ve eldinamometresi), aktivite (Üst Ekstremite Kalitesi Becerileri Testi [QUEST], Çocukların ElKullanım Deneyimi Anketi [ÇEDA], ABILHAND-Kids ve Çocuk El Beceri Anketi [ÇEBA]ve Pediatrik Motor Aktivite Günlüğü [PMAG]) ve katılım sonuçları (Çocuk ve AdölesanKatılım Anketi [CASP]) çalışmadan önce ve hemen sonra ve 16 haftalık takip dönemininsonunda değerlendirildi. Genel olarak, mZKHT hem tedaviden hemen sonraki dönemde hemde 16 haftalık takip döneminde tüm sonuçlarda BIT'e nazaran daha iyi gelişmelere yol açtı(EB: dmCIMT>dBIT). Bununla birlikte, iki taraflı kullanım miktarı parametresi için etkibüyüklüğü Bimanuel Eğitim grubunda görece daha büyük bulunurken (dBIT=1,41 ve dmCIMT=1,23), iki taraflı kullanım kalitesi paramaterlerinde mZKHT'nin daha etkili olduğugözlemlendi (dmCIMT=0,91-0,96 ve dBIT=0,63-0,77). Gelişimsel ihmal ve tek taraflı kapasiteproblemleri daha ön planda olan hemiplejik SP'li çocuklarda mZKHT tercih edilmelidir. Bunakarşılık, etkilenen elin kendiliğinden kullanımı ile ilgili problemlerde ise Bimanuel Eğitimtercih edilmelidir.Anahtar kelimeler: El, kol, bimanual eğitim, zorunlu kısıtlayıcı hareket terapisi, serebralpalsi
dc.description.abstractThis study aimed tocompare the effects of Modified Constraint-Induced Movement Therapy (mCIMT) andBimanual Training (BIT) based on the International Classification of Functioning, Disability,and Health's conceptual framework in children with hemiplegic Cerebral Plasy (CP) attendingprimary and secondary schools. Thirty-two children (mean age 10.43 years [SD 2.9 years]; 15females, 17 males) whose functional profiles associated with Manual Ability ClassificationSystem (MACS), Gross Motor Function Classification System (GMFCS) and CommunicationFunction Classification System (CFCS) changed between level I-III, were randomlydistributed to one of the mCIMT or BIT groups with equivalent dosing frequency and intensity(10 weeks/3 days per week/2.5 hours per day). Upper extremity body structure/functions(Modified Ashworth Scale and handheld dynamometer), activity (Quality of Upper ExtremitySkills Test, Children's Hand-use Experience Questionnaire, ABILHAND-Kids, Children'sHand‐Skills Ability Questionnaire, and Pediatric Motor Activity Log), and participationoutcomes (Child and Adolescent Scale of Participation) were assessed before and aftertreatment, and at 16 weeks post-intervention. Overall, mCIMT produced more significantimprovements in all outcomes than BIT at the immediate post-intervention period, which weremaintained better in the mCIMT group throughout the 16-week follow-up period (effect size:dmCIMT>dBIT). However, effect size for the quantity of bimanual use was found to be larger inBIT group than mCIMT group (dBIT=1.41 and dmCIMT =1.23), while the immediate effect ofmCIMT for quality of bimanual use parameters was observed better than BIT (ranges ofdmCIMT=0.91-0.96 and ranges of dBIT=0.63-0.77). If the goal of the upper limb rehabilitation isto achieve better outcomes in unimanual capacity and developmental non-use in children withhemiplegic CP, mCIMT might be the best choice. In contrast, BIT might be more practicalfor the problems with spontaneous use of the more affected side.Keywords: Upper limb, hand, bimanual training, constraint-induced movement therapy, ICF,hemiplegic cerebral palsyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFizyoterapi ve Rehabilitasyontr_TR
dc.subjectPhysiotherapy and Rehabilitationen_US
dc.titleİlk ve ortaokula devam eden hemiplejik serebral palsi'li çouklarda modifiye zorunlu kısıtlayıcı hareket terapisi ve bimanuel eğitimin üst ekstremite fonksiyonlarına, aktiviteye ve katılıma etkilerinin karşılaştırılması: Randomize kontrollü çalışma
dc.title.alternativeComparing the effect of modified constraint induced movement therapy and bimanual training on body function, activity and participation in primary and middle school children with hemiplegic cerebral palsy: A randomized controlled trial
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2022-07-28
dc.contributor.departmentFizyoterapi ve Rehabilitasyon Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHand
dc.subject.ytmPhysical therapy
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmArm
dc.subject.ytmCerebral palsy
dc.subject.ytmPhysical therapy modalities
dc.subject.ytmUpper extremity
dc.identifier.yokid10215778
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid681100
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineFizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess