dc.contributor.advisor | Kerem Günel, Mintaze | |
dc.contributor.author | Bingöl, Hasan | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:07:10Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:07:10Z | |
dc.date.submitted | 2022-07-28 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/737727 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma modifiye ZorunluKısıtlayıcı Hareket Terapisi (mZKHT) ve Bimanuel Eğitimin (BIT) etkilerini hemiplejikSerebral Palsi (SP)'li ilk ve ortaokul çocuklarında İşlevsellik, Yetiyitimi ve SağlığınUluslararası Sınıflandırması (ICF-CY) kavramsal çerçevesine dayalı olarak karşılaştırmayıamaçlamıştır. El Becerileri Sınıflandırma Sistemi (EBSS), Kaba Motor FonksiyonSınıflandırma Sistemi (KMFSS) ve İletişim Fonksiyonları Sınıflandırması Sistemine (İFSS)göre fonksiyonel profilleri I-III arasında değişen 32 hemiplejik Serebral Palsi (SP)'li çocuk(ortalama yaş 10,43 yıl [SD 2,9 yıl]; 15 kız, 17 erkek) benzer doz/ frekanslı ve yoğunlukta (10hafta/haftalık 3 seans/günlük 2,5 saat) m ZKHT ve BIT gruplarından birine eşit sayıda rasgeledağıtıldı. Üst ekstremite yapı/işlevsellik (Modifiye Ashworth Skalası [MAS] ve eldinamometresi), aktivite (Üst Ekstremite Kalitesi Becerileri Testi [QUEST], Çocukların ElKullanım Deneyimi Anketi [ÇEDA], ABILHAND-Kids ve Çocuk El Beceri Anketi [ÇEBA]ve Pediatrik Motor Aktivite Günlüğü [PMAG]) ve katılım sonuçları (Çocuk ve AdölesanKatılım Anketi [CASP]) çalışmadan önce ve hemen sonra ve 16 haftalık takip dönemininsonunda değerlendirildi. Genel olarak, mZKHT hem tedaviden hemen sonraki dönemde hemde 16 haftalık takip döneminde tüm sonuçlarda BIT'e nazaran daha iyi gelişmelere yol açtı(EB: dmCIMT>dBIT). Bununla birlikte, iki taraflı kullanım miktarı parametresi için etkibüyüklüğü Bimanuel Eğitim grubunda görece daha büyük bulunurken (dBIT=1,41 ve dmCIMT=1,23), iki taraflı kullanım kalitesi paramaterlerinde mZKHT'nin daha etkili olduğugözlemlendi (dmCIMT=0,91-0,96 ve dBIT=0,63-0,77). Gelişimsel ihmal ve tek taraflı kapasiteproblemleri daha ön planda olan hemiplejik SP'li çocuklarda mZKHT tercih edilmelidir. Bunakarşılık, etkilenen elin kendiliğinden kullanımı ile ilgili problemlerde ise Bimanuel Eğitimtercih edilmelidir.Anahtar kelimeler: El, kol, bimanual eğitim, zorunlu kısıtlayıcı hareket terapisi, serebralpalsi | |
dc.description.abstract | This study aimed tocompare the effects of Modified Constraint-Induced Movement Therapy (mCIMT) andBimanual Training (BIT) based on the International Classification of Functioning, Disability,and Health's conceptual framework in children with hemiplegic Cerebral Plasy (CP) attendingprimary and secondary schools. Thirty-two children (mean age 10.43 years [SD 2.9 years]; 15females, 17 males) whose functional profiles associated with Manual Ability ClassificationSystem (MACS), Gross Motor Function Classification System (GMFCS) and CommunicationFunction Classification System (CFCS) changed between level I-III, were randomlydistributed to one of the mCIMT or BIT groups with equivalent dosing frequency and intensity(10 weeks/3 days per week/2.5 hours per day). Upper extremity body structure/functions(Modified Ashworth Scale and handheld dynamometer), activity (Quality of Upper ExtremitySkills Test, Children's Hand-use Experience Questionnaire, ABILHAND-Kids, Children'sHand‐Skills Ability Questionnaire, and Pediatric Motor Activity Log), and participationoutcomes (Child and Adolescent Scale of Participation) were assessed before and aftertreatment, and at 16 weeks post-intervention. Overall, mCIMT produced more significantimprovements in all outcomes than BIT at the immediate post-intervention period, which weremaintained better in the mCIMT group throughout the 16-week follow-up period (effect size:dmCIMT>dBIT). However, effect size for the quantity of bimanual use was found to be larger inBIT group than mCIMT group (dBIT=1.41 and dmCIMT =1.23), while the immediate effect ofmCIMT for quality of bimanual use parameters was observed better than BIT (ranges ofdmCIMT=0.91-0.96 and ranges of dBIT=0.63-0.77). If the goal of the upper limb rehabilitation isto achieve better outcomes in unimanual capacity and developmental non-use in children withhemiplegic CP, mCIMT might be the best choice. In contrast, BIT might be more practicalfor the problems with spontaneous use of the more affected side.Keywords: Upper limb, hand, bimanual training, constraint-induced movement therapy, ICF,hemiplegic cerebral palsy | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | tr_TR |
dc.subject | Physiotherapy and Rehabilitation | en_US |
dc.title | İlk ve ortaokula devam eden hemiplejik serebral palsi'li çouklarda modifiye zorunlu kısıtlayıcı hareket terapisi ve bimanuel eğitimin üst ekstremite fonksiyonlarına, aktiviteye ve katılıma etkilerinin karşılaştırılması: Randomize kontrollü çalışma | |
dc.title.alternative | Comparing the effect of modified constraint induced movement therapy and bimanual training on body function, activity and participation in primary and middle school children with hemiplegic cerebral palsy: A randomized controlled trial | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2022-07-28 | |
dc.contributor.department | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Hand | |
dc.subject.ytm | Physical therapy | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Arm | |
dc.subject.ytm | Cerebral palsy | |
dc.subject.ytm | Physical therapy modalities | |
dc.subject.ytm | Upper extremity | |
dc.identifier.yokid | 10215778 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 681100 | |
dc.description.pages | 163 | |
dc.publisher.discipline | Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bilim Dalı | |