Show simple item record

dc.contributor.advisorGüler, Nuran
dc.contributor.authorTürkmen, Tuğba
dc.date.accessioned2023-09-22T12:05:53Z
dc.date.available2023-09-22T12:05:53Z
dc.date.submitted2022-05-10
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/737543
dc.description.abstractBu araştırma sınıf öğretmenlerinin çocuk cinsel istismarının bildirimine yönelik tutumları ve ilişkili faktörlerin belirlenmesi amacıyla kesitsel türde yapılmıştır. Araştırma, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Kayseri il merkezinde yer alan üç ilçedeki (Melikgazi, Kocasinan ve Talas) Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi ilkokullarda görev yapan 495 sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri; Kişisel Bilgi Formu ve Çocuk Cinsel İstismarının Bildirimine Yönelik Öğretmen Tutum Ölçeği (ÇCİBYÖTÖ) kullanılarak elde edilmiştir. Sınıf öğretmenleri ile yüz yüze görüşülerek gerekli açıklamalar yapılmış ve anketler araştırmacı tarafından dağıtılıp yaklaşık 15-20 dakika sonra toplanmıştır. Araştırma verileri SPSS (ver:22,0) programında, parametrik test varsayımlar yerine getirilemediğinden (Kolmogorov – Simirnov) bağımsız iki gruptan elde edilen ölçümler karşılaştırılırken ManWhitney U testi, bağımsız ikiden fazla gruptan elde edilen ölçümler karşılaştırılırken Kruskal Wallis testi, analiz sonucunda önemlilik kararı verildiğinde farklılık yapan grup ya da grupları bulmak için Man Whitney U testi kullanıldı. Verilerin değerlendirilmesinde p<0.05 değeri anlamlı olarak kabul edildi.Sınıf öğretmenlerinin Çocuk Cinsel İstismarının Bildirimine Yönelik Öğretmen Tutum Ölçeği (ÇCİBYÖTÖ) puan ortalamasının 51.52±8.72 olduğu aldıkları ve çocuk cinsel istismarının bildirimine yönelik tutumlarının ortalamanın üzerinde olduğu belirlenmiştir. Sınıf öğretmenlerinin yaş, çocuk sayısı, eğitim durumu, çalışma durumu, çalışma süresi, çocuk cinsel istismarı ile karşılaşma ve bildirimde bulunma durumu, karşılaşılan olay sayısı ile çocuk cinsel istismarını bildirmeye yönelik tutumları arasında istatiksel olarak önemli farklılık olduğu belirlenmiştir (p<0.05). Bu bulgular doğrultusunda; sınıf öğretmenlerinin çocuk cinsel istismarının bildirimine yönelik tutumlarını olumlu yönde arttırabilecek stratejilerin geliştirilmesi ile çocukların maruz kalabileceği cinsel istismarın önlenmesi için gerekli planlamaların yapılması önerilmektedir.
dc.description.abstractThis study was conducted by cross-sectional type to determine classroom teachers' attitudes towards reporting child sexual abuse and related factors.The research was carried out with 495 classroom teachers working in official primary schools affiliated to the Directorate of National Education in three districts (Melikgazi, Kocasinan and Talas) in the city center of Kayseri in the 2019-2020 academic year. Data of research was obtained by using the Personal Information Form and the Teacher Attitude Scale towards the Notification of Child Sexual Abuse. The necessary explanations were made by meeting face to face with the classroom teachers, and the questionnaires were distributed by the researcher and collected after about 15-20 minutes. Data of research in the SPSS (ver: 22.0) program, since the Para metric test assumptions could not be fulfilled (Kolmogorov - Simirnov), when comparing the measurements obtained from two independent groups, the ManWhitney U test, when comparing the measurements obtained from more than two independent groups, the Kruskal Wallis test, the significance decision as a result of the analysis, Man Whitney U test was used to find the group or groups that differed when given. In evaluation of the data, the value of p<0,05 was accepted as meaningful.It was determined that the average score of the class teachers was 51.52 ± 8.72 and their attitudes towards reporting child sexual abuse were above the average. A significant difference was determined between the age, number of children, educational status, working status, working time, encountering with child sexual abuse and reporting of child sexual abuse of teachers and the number of events encountered and their attitudes towards reporting child sexual abuse. In line with these findings, It is recommended to develop strategies that can positively increase classroom teachers' attitudes towards reporting child sexual abuse and to take necessary measures to prevent sexual abuse that children may be exposed to.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin çocuk cinsel istismarının bildirimine yönelik tutumları ve ilişkili faktörler
dc.title.alternativeRelated factors and attitudes towards to the notification of the child sexual abuse of class teacher's
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-05-10
dc.contributor.departmentHalk Sağlığı Hemşireliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStatement
dc.subject.ytmChild abuse
dc.subject.ytmChild abuse-sexual
dc.subject.ytmSchools-public health
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmAttitudes
dc.identifier.yokid10298889
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid667496
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess