Show simple item record

dc.contributor.advisorAslan, Filiz
dc.contributor.authorÜnlü, Sercan
dc.date.accessioned2023-09-22T11:55:52Z
dc.date.available2023-09-22T11:55:52Z
dc.date.submitted2023-01-22
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/737463
dc.description.abstractÜnlü, S., Özel Öğrenme Güçlüğü Tanısı Olan Çocukların Dinleme Becerileri ile Okuma Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Odyoloji Programı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara,2022. Özel öğrenme güçlüğü tanısı olan çocukların okuma güçlüklerinin sebepleri arasında santral işitsel işlemleme bozukluğu veya fonolojik kodlama eksikliğinden kaynaklı dinleme becerilerin yetersizliğinden bahsedilmektedir. Bu çalışmada özel öğrenme güçlüğü tanısı alan çocukların sözcük bilgisi, sesletim becerisi ve okuma becerileri değerlendirilip işitsel performans becerileri ile arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 7 ile 12 yaş aralığında özel öğrenme güçlüğü tanısı alan 30 çocuk çalışmaya dahil edilmiştir. Tüm çocuklara sözcük bilgisini değerlendirmek adına Türkçe İfade Edici ve Alıcı Dil Testi (TİFALDİ), sesletim ve sesbilgisi becerilerini değerlendirmek için Sesletim ve Ses Bilgisi Testi, okuma becerilerini değerlendirmek için Özel Öğrenme Güçlüğü (ÖÖG) Bataryası Okuma Alt Testi uygulanmıştır. Ayrıca çalışmaya katılan çocukların öğretmenleri; çocukların işitsel performans becerilerini değerlendirmek üzere Çocuklarda İşitsel Performans Değerlendirme Ölçeği (ÇİPDÖ) anketini doldurmuştur. Katılımcılara uygulanan test sonuçları ile çocukların işitsel performans değerleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışma sonucunda özel öğrenme güçlüğü tanısı alan çocuklarda işitsel performans puanları ile okuma becerileri arasında anlamlı ilişki bulunmuştur(p<0.05). Bu sonuçlar doğrultusunda özel öğrenme güçlüğü tanısı alan çocukların tanılanma sürecinde işitsel işlemleme becerilerinin değerlendirilmesi gerekliliği sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractUnlu, S., Investigation of the Relationship Between Listening Skills and Reading Skills of Children with Special Learning Disability Diagnosis, Hacettepe University Graduate School of Health Sciences, Audiology Program, Master Thesis, Ankara, 2022. Central auditory processing disorder or insufficient listening skills due to lack of phonological coding are mentioned among the causes of reading difficulties in children with a diagnosis of special learning disability. In this study, it was aimed to evaluate the vocabulary, pronunciation skills and reading skills of children diagnosed with special learning disabilities and to examine the relationship between auditory performance skills. For this purpose, 30 children between the ages of 7 and 12 who were diagnosed with a special learning disability were included in the study. The Turkish Expressive and Receptive Language Test (TIFALDI) was administered to all children to assess their vocabulary, the Pronunciation and Phonology Test to assess their pronunciation and phonology skills, and the Special Learning Disability (SLD) Battery Reading Subtest to assess their reading skills. In addition, the teachers of the children participating in the study; completed the Children's Auditory Performance Scale (CHAPS) questionnaire to evaluate children's auditory performance skills. The relationship between the test results applied to the participants and the auditory performance values of the children was examined. As a result of the study, a significant relationship was found between auditory performance scores and reading skills in children diagnosed with special learning disabilities (p<0.05). In line with these results, it was concluded that auditory processing skills should be evaluated in the diagnosis process of children diagnosed with special learning disabilitiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKulak Burun ve Boğaztr_TR
dc.subjectOtorhinolaryngology (Ear-Nose-Throat)en_US
dc.titleÖzel öğrenme güçlüğü tanısı olan çocukların dinleme becerileri ile okuma becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between listening skills and reading skills of children with special learning disability diagnosis
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-01-22
dc.contributor.departmentOdyoloji Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10291237
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid740058
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineOdyoloji Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess