Show simple item record

dc.contributor.advisorElçin, Melih
dc.contributor.advisorErgin, Mehmet
dc.contributor.authorTaze, Özlem
dc.date.accessioned2023-09-22T11:55:50Z
dc.date.available2023-09-22T11:55:50Z
dc.date.submitted2022-08-31
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/737458
dc.description.abstractTeknik olmayan beceri eğitiminin önemi özellikle sağlık sektöründe giderek belirgin hale gelmektedir. Bu beceri bileşenlerinden biri olan iletişim, özellikle kompleks bir yapıya sahip acil servislerde hastaların bakımının güvenliğini ve sürekliliğini sağlamak için kritik değere sahiptir. Acil serviste konsültasyon ise bu becerinin kullanılmasını gerektiren anahtar uygulamalardan biridir. Bu çalışmada tıp fakültesi son sınıf öğrencilerine acil serviste konsültasyon talep etmelerini bir protokol kullanarak öğretmek amacıyla, yerleştirilmiş katılımcı ile gerçekleştirilen simülasyona dayalı bir eğitim uygulamak ve etkililiğini değerlendirmek amaçlanmıştır. Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde 2020-2021 güz döneminde öğrenim gören, 2020 Kasım-Aralık aylarında zorunlu acil tıp stajını yapmakta olan 38 son sınıf öğrencisi ile yapılan çalışmada ön test-son test tek gruplu desen yöntemi kullanılmıştır. Kessler'in 5C çerçevesi esas alınarak gruba önce teorik bir konsültasyon isteme eğitimi verilmiş, eğitim sonunda senaryo temelli bir değerlendirme yapılmıştır. Daha sonra aynı gruba yerleştirilmiş katılımcı ile uygulanan simülasyona dayalı bir konsültasyon isteme eğitimi verilmiş ve yine senaryo temelli bir değerlendirme yapılmıştır. 5C kontrol listesi ile yapılan değerlendirmelerde teorik eğitim sonrası ile simülasyona dayalı eğitim sonrası farka bakılmış ve elde edilen sonuçlara göre simülasyona dayalı eğitim sonrası değerlendirme skoru, teorik eğitim sonrası değerlendirme skoruna göre anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Araştırmanın sonuçları doğrultusunda konsültasyonda iletişim becerisinin mezuniyet öncesinde simülasyona dayalı bir eğitim uygulanarak geliştirilebileceği gösterilmiştir.
dc.description.abstractImportance of non-technical skills education has been recognized in the medical field recently. Communication, as a component of these skills, is a critically important one in complex environments, such as emergency departments (EDs), to ensure patient safety. ED consultations are one of the key areas where communication skills need to be used effectively. The present study aimed to teach final year medical students to request consultation in EDs. It is designed as delivering and assessing a simulation-based education module in embedded participants. One group pre-test/post-test experimental design in method is used in 38 final year medical students at who are required to complete a mandatory ED rotation at Yıldırım Beyazıt University School of Medicine between November-December 2020. A didactic consultation training is first provide to the group, followed by a scenario based assessment, based on the Kessler's 5C framework. In the next phase an embedded participant has provided a simulation-based consultation request training and a scenario-based assessment conducted. Evaluations based on 5C check lists showed that the assessment score following simulation-based training was significantly higher than that of didactic-only training. Study results suggest that communication skills for consultation during undergraduate medical education can be improved by using a simulation-based education model.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAcil Tıptr_TR
dc.subjectEmergency Medicineen_US
dc.subjectSağlık Eğitimitr_TR
dc.subjectHealth Educationen_US
dc.titleTıp fakültesi son sınıf öğrencilerinin acil serviste konsültasyon isteme becerilerinin çevrimiçi simülasyon uygulamaları ile geliştirilmesi
dc.title.alternativeImproving the final year medical students' emergency department consultation request skills by online simulation practices
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-08-31
dc.contributor.departmentSağlık Bilimlerinde Simülasyon Ana Bilim Dalı (Disiplinlerarası)
dc.identifier.yokid10324136
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid735331
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess