Ortaokul astronomi öğrenimindeki estetik deneyimlerin nitel tarama yöntemiyle belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Sağlam, Murat | |
dc.contributor.author | Kombak, Ezgi | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:54:08Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:54:08Z | |
dc.date.submitted | 2023-04-03 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/737219 | |
dc.description.abstract | Toplumların geleceklerine yönelik en çok önem verdiği alan eğitimdir. Eğitimve öğretim alanında gelişmeler ve yenilikler süreklilik arz etmektedir. Bundan dolayıprogramlarda ve planlarda dönemin felsefesi ve anlayışına bağlı eğitim yaklaşımlarıhazırlanmakta ve uygulanmaktadır. Hazırlanan programlar etkisini uzun vadedegösterdiği için sürekli izleme ve değerlendirme süreçlerinden geçmesi gerekmektedir.Bu çalışmada günlük hayatta sürekli etkisi görülen fakat tam anlamda kavranmayanAstronomi eğitimi ve estetik deneyim ilişkisi incelenmiştir.Fen bilimleri doğayı, varlıkları ve yaşanan olayları gözlem ve deneyleaçıklayan bir bilimdir. Astronomi bu bilim içinde verilmesi ve kavratılması oldukçatutarlı bir durumdur. Çünkü astronomi doğa, evren ve insan ilişkilerini açıklamaktadır.Eğitim sürecinde derse yönelik ilgi uyandırma, hazırbulunuşluk düzeyini artırma vegüdülemek için astronomi biliminde estetik deneyimden yararlanmak oldukça etkilibir uygulamadır. Fakat Türkiye' de bu konu üzerine literatür eksikliği bulunmaktadır.Bu çalışmada astronomi eğitiminde görülen estetik deneyimler üzerine nitel taramaçalışması yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Astronomi, Estetik deneyim, Fen bilimleri. | |
dc.description.abstract | The most important area for the future of societies is education. Developmentsand innovations in the field of education and training are continuous. Therefore,educational approaches based on the philosophy and understanding of the period areprepared and implemented in the programs and plans. Since the programs preparedshow their effects in the long term, they need to go through continuous monitoring andevaluation processes. In this study, the relationship between Astronomy education andaesthetic experience, which has a continuous effect in daily life but is not fullyunderstood, has been examined.Science is a science that explains nature, beings and events through observationand experiment. It is quite consistent that astronomy is given and comprehended withinthis science. Because astronomy explains nature, universe and human relations. It is avery effective practice to benefit from the aesthetic experience in astronomy in orderto arouse interest in the lesson, increase the level of readiness and motivate it in theeducation process. However, there is a lack of literature on this subject in Turkey. Inthis study, a qualitative screening study was conducted on the aesthetic experiencesseen in astronomy education.Keywords: Aesthetic experience, Astronomy, Science. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul astronomi öğrenimindeki estetik deneyimlerin nitel tarama yöntemiyle belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determination of aesthetic experiences in middle school astronomy learning by qualitative survey method | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-04-03 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10333147 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 783707 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |