Show simple item record

dc.contributor.advisorDölarslan, Emre Şahin
dc.contributor.authorSöyler, Sedef
dc.date.accessioned2023-09-22T11:52:58Z
dc.date.available2023-09-22T11:52:58Z
dc.date.submitted2023-05-29
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/737019
dc.description.abstractHizmet kalitesi, müşterilerin ihtiyaçlarını, beklentilerini karşılayan ve ne kadar örtüştüğünün seviyesine yönelik müşteriyi tatmin etme düzeyidir. Teknolojik gelişmeler ile kâr amacı gütmeyen kuruluşlardan olan üniversite kütüphanelerinde de hizmet kalitesinin önemi gün geçtikçe artmaktadır. Üniversite kütüphanelerinin ana hedefi, kullanıcılarının ihtiyaçlarını, beklentilerini memnun edecek şekilde karşılamak ve onları sunduğu hizmet hususunda tatmin etmek olmalıdır. Bu alanda yapılan çalışmaların da hizmet kalitesinin önemine paralel olarak arttığı görülmektedir. Artan önem, hizmet kalitesinin etkin şekilde ölçülmesi gerekliliğini ortaya çıkartmıştır. Enformasyon bilimi ve kütüphane aktiviteleri içerisinde hizmetlere dayalı kalitenin ölçülmesi için farklı düzeyde bakış açıları ve çeşitli çalışmalar ortaya çıkmıştır.Bu çalışmada Ankara Gazi Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi, Yıldırım Beyazıt Üniversitesi ve Çankırı Karatekin Üniversitesi kütüphanelerinde algılanan hizmet kalitesi boyutlarının, öğrenciler üzerindeki tatmin, değer ve sadakat oluşumları üzerine etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın amacı, farklı üniversitelerde öğrenim gören kütüphane kullanan öğrencilerin algıladıkları hizmet kalitesinin, öğrenciler üzerindeki tatmin, değer ve sadakat oluşumlarına etkisinin LibQUAL+™ hizmet kalitesi ölçüm anketi kullanılarak ortaya konulmasıdır. Yapılan bu çalışmanın, elde edilen bulguların sonuçlarının değerlendirilmesi ve çeşitli öneriler sunulması ile üniversite kütüphanelerinin hizmet kalitesinin iyileştirilmesi çalışmalarına ve literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Yapılan çalışma sonucunda analiz sonuçlarına göre; kütüphane hizmet kalitesi boyutlarından olan elektronik kaynaklar ve mekân boyutlarının öğrenciler üzerindeki sadakat, değer ve tatmin oluşumları üzerindeki etki değeri en yüksek hizmet kalitesi boyutları olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractService quality is the level of customer satisfaction that meets the needs, expectations of customers and how much they overlap. With technological developments, the importance of service quality in university libraries, which are non-profit organizations, is increasing day by day. The main goal of university libraries should be to meet the needs and expectations of their users in a way that satisfies them and to satisfy them in terms of the service they offer. It is seen that the studies carried out in this field have increased in parallel with the importance of service quality. Increasing importance has revealed the necessity of measuring service quality effectively. Different perspectives and various studies have emerged to measure service-based quality within information science and library activities.In this study, the effects of perceived service quality dimensions on students' satisfaction, value and loyalty formations in Ankara Gazi University, Hacettepe University, Yıldırım Beyazıt University and Çankırı Karatekin University libraries were investigated. The aim of the research is to reveal the effect of the perceived service quality of the students studying at different universities and using the library on the satisfaction, value and loyalty formations on the students by using the LibQUAL+™ service quality measurement questionnaire. It is thought that this study will contribute to the studies and literature to improve the service quality of university libraries by evaluating the results of the findings and presenting various suggestions.According to the analysis as a result of the study; It has been concluded that electronic resources and space dimensions, which are among the dimensions of library service quality, have the highest impact on students' loyalty, value and satisfaction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgi ve Belge Yönetimitr_TR
dc.subjectInformation and Records Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÜniversite kütüphanelerinde algılanan hizmet kalitesi boyutlarının öğrenciler üzerindeki tatmin, değer ve sadakat oluşumları üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of perceived service quality dimensions in university libraries on students' satisfaction, value and loyalty formations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-05-29
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmLoyalty
dc.subject.ytmUniversity libraries
dc.subject.ytmSatisfaction
dc.identifier.yokid10220733
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid794068
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess