Show simple item record

dc.contributor.advisorTosyalı, Hikmet
dc.contributor.authorSağlam, Sibel
dc.date.accessioned2023-09-22T11:52:53Z
dc.date.available2023-09-22T11:52:53Z
dc.date.submitted2022-11-08
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/737008
dc.description.abstractBireysel Emeklilik Sistemi (BES), ülkemizde mevcut sosyal güvenlik sisteminin tamamlayıcısı olarak geliştirilmiştir. Amacı bireylerin aktif çalışma hayatları boyunca bu sistem içerisinde tasarruf ederek ikinci bir emeklilik birikimi sağlamalarıdır. 2003 yılından bu yana devam eden ve gönüllü katılımın esas olduğu BES mevzuatında 2016 yılında değişiklik yapılmış ve çalışanlar için kısmi zorunluluk getirilmiştir.Bu araştırmanın amacı BES şirketlerinin pazarlama iletişimi stratejilerinde hangi pazarlama iletişimi araçlarını kullandığı ve bu pazarlama iletişimi araçlarından tüketicilerin BES ile ilgili görüş ve algılarında ne ölçüde etkili olduğunun belirlenmesidir. İnceleme Halk Emeklilik örneği üzerinden gerçekleştirilmiştir.Araştırmaya yönelik verilerin toplanması amacıyla, Halk Emeklilik BESmüşterilerine anket uygulanmıştır. Anket formu araştırmacı tarafından doğrudan katılımcılara dağıtılmış ve uygulama sonrasında araştırmacı tarafından geri toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) programı kullanılarak analiz edilmiştir. Veriler değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotlar (sayı, yüzde, ortalama, standart sapma) kullanılmıştır.Niceliksel verilerin karşılaştırılmasında iki grup arasındaki farkı t-testi, ikiden fazla grup durumunda parametrelerin gruplar arası karşılaştırmalarında tek yönlü (one way) Anova testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları göstermektedir ki; * Televizyonun, BES'in tanınmasında etkili olduğuna dair güçlü bir kanaat mevcuttur. * Arkadaş/tanıdıkların verdikleri bilgilerin BES'in tanınmasına etkisi konusundaki kanaat çok yüksek düzeydedir. Buradan yola çıkılarak ağızdan ağıza pazarlamanın etkili olduğu değerlendirilmiştir.* BES'in tanınmasında sosyal medya etkinliği en yüksek seviyede yer almıştır. Sosyal medya, diğer tüm pazarlama iletişimi araçları arasında en etkili araç olarak görülmektedir. Yapılan araştırma sonucunda emeklilik şirketleri tarafından yürütülen pazarlama iletişimi çalışmalarının, müşterilerin BES'e yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilediği anlaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Tasarruf, Sosyal Güvenlik, Bireysel Emeklilik, Pazarlama İletişimi
dc.description.abstractThe Private Pension System has been developed as a complement to the existing social security system in our country. The aim of the system is to provide a second retirement by saving individuals during their active working lives. Participation in the system, which has been going on since 2003, is voluntary. Legislation was amended in 2016 and partial obligations were imposed for employees.The purpose of this research is to determine which marketing communication tools private pension system companies use in their marketing communication strategies. And it is to determine to what extent these marketing communication tools are effective on consumers' perceptions about the private pension system. The analysis was carried out on the example of Halk Emeklilik.For the purpose of collecting data for the research, a questionnaire was applied to Halk Emeklilik customers. The questionnaire form was distributed directly to the participants by the researcher and was collected back by the researcher after the application. The data obtained in the study were analyzed using the SPSS (Statistical Package for Social Sciences) program. Descriptive statistical methods (number, percent, average, standard deviation) were used while evaluating the data.In comparison of quantitative data, the difference between the two groups was t-test, and in the case of more than two groups, the one-way Anova test was used for the comparison of parameters between groups.Research results show that; There is a strong opinion that television is effective in recognizing PPS. The opinion about the effect of the information given by friends / acquaintances on the recognition of IPS is very high. Based on this, it has been evaluated that word of mouth marketing is effective. Social media activity took place at the highest level in recognition of private pension system. Social media is seen as the most effective tool among all other marketing communication tools.As a result of the research, it has been understood that the marketing communication studies carried out by pension companies positively affect the attitudes of customers towards PPS.Keywords: Savings, Social Security, Private Pension System, Marketing Communicationsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBireysel Emeklilik Sistemi şirketlerinin pazarlama iletişimi stratejileri üzerine bir araştırma: Halk Emeklilik örneği
dc.title.alternativeA research on marketing communication strategies of Private Pension Plans companies: Halk Emeklilik sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-11-08
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmIndividual retirement
dc.subject.ytmIntegrated marketing
dc.subject.ytmPension system
dc.subject.ytmMarketing communication
dc.subject.ytmSaving
dc.subject.ytmMarketing strategies
dc.identifier.yokid10337493
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid664363
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplinePazarlama İletişimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess