Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkmen, Emine
dc.contributor.authorBozkuş, Nuran
dc.date.accessioned2023-09-22T11:52:49Z
dc.date.available2023-09-22T11:52:49Z
dc.date.submitted2021-09-07
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736999
dc.description.abstractBu tanımlayıcı çalışma, hastaların hemşirelik bakımına yönelik algılarını belirlemek ve bu algılarını etkileyen faktörleri ortaya koymak amacıyla yapıldı. Çalışma, Mayıs-Haziran 2018 tarihleri arasında, İstanbul ilinde bulunan özel bir üniversite hastanesinde, hastanenin erişkin, yataklı dâhiliye/cerrahi dokuz servisinde, en az 24 saat süre ile yatarak tedavi alan, taburcu olmasına karar verilen, bilinci yerinde olan, okuma-yazma bilen, Türkçe konuşabilen ve çalışmaya katılmayı kabul eden 343 hasta ile bu hastalara bakım veren 116 hemşire örnekleminde gerçekleştirildi. Veriler, `Hasta Bilgi Formu, Hastanın Hemşirelik Bakımını Algılayışı Ölçeği ve Hemşire Bilgi Formu` ile toplandı. Veriler; tanımlayıcı analizler, bağımsız gruplarda t testi, Mann Whitney U testi, bağımsız gruplarda tek yönlü varyans analizi, Kruskal Wallis testi ve çoklu regresyon analizi ile incelendi.Hastaların hemşirelik bakımını algılama puanlarının yüksek olduğu belirlendi. Bağımsız değişkenlerin hemşirelik bakımı algılama puanına etkisinin incelendiği karşılaştırmalarda; kadın hastaların, eğitimi ortaokul ve lise düzeyinde olanların, herhangi bir işte çalışmayanların, köy/ilçe gibi küçük beldelerde yaşayanların, yanında refakatçisi olanların, hastaneyi iyi bakım alma sebebiyle tercih edenlerin ve genel olarak tedavi-bakımdan memnun olanların hemşirelik bakımını algılama puanı anlamlı düzeyde yüksek bulundu. Hastaların yaşı, medeni durumu, sağlık güvencesi, ekonomik durum, yatış nedeni, kronik hastalık varlığı, yattığı servis, sevkli gelme, yatış süresi, hastaneyi tekrar tercih etme ve tavsiye etme gibi faktörlerin hemşirelik bakımını algılama puanını etkilemediği görüldü. Ünitelerin hemşire insan kaynağı özelliklerine göre hastaların hemşirelik bakımını algılama puanının değişmediği belirlendi. Çoklu regresyon analizine göre modele alınan sekiz bağımsız değişkenden beşinin modelde kaldığı ve bu etmenlerin hastaların hemşirelik bakımına yönelik algılarını %13 açıkladığı belirlendi. Hastaların hemşirelik bakımından memnuniyetleri yüksek olmakla birlikte, bu memnuniyeti hemşire insan kaynağı özelliklerinden çok hastalara ait değişkenlerin etkilediği görülmektedir. Anahtar kelimeler: Hasta algısı, hemşirelik bakımı, hasta memnuniyeti, hemşirelik bakım kalitesi.
dc.description.abstractThis descriptive study was carried out to determine patients'perceptions of nursing care and to reveal the factors affecting these perceptions. This study, conducted between May 2018 and June 2018, comprised 116 nurses and 343 patients who agreed to participate in the study and were conscious, literate and able to speak Turkish, hospitalized in the internal medicine and surgery clinicsof a private university hospital in Istanbul, and discharged after receiving at least 24 hours of inpatient treatment. The study data were collected using the Patient Personal Information Form, Patient Perception of the Quality of Nursing Care (PPQNC) scale and the Nurse Personal Information Form. The descriptive analysis, t test in independent groups, Mann Whitney U test, one-way variance analysis in independent groups, Kruskal Wallis test and multiple regression analysis were used to analyze the study data.The patients received high scores on the PPQNC scale. The comparison of the effects of independent variables on the patients' PPQNC scale scores demonstrated that the patients who were female, who were junior or senior high school graduates, who were unemployed, whose place of residence was a village or small town, who had an accompanying caregiver, who preferred the hospital because patients were given good care, and who were generally satisfied with the treatment and care obtained significantly higher scores from the scale. Variables such as age, marital status, health insurance, economic status, reason for hospitalization, presence of a chronic illness, clinic where the patient was hospitalized, hospitalization upon referral, duration of hospitalization, whether the patient would prefer the hospital again andwhether the patient would recommend the hospital to other people did not affect the scores they obtained from the PPQNC scale. The characteristics of the units related to nursing human resources did not affect the patients' PPQNC scale scores. According to multiple regression analysis, five of the eight independent variables were retained in the model, and these factors accounted for 13% of the patients' perception of nursing care. Although the patients 'satisfaction of nursing care was high, it was not the characteristics of the units related to nursing human resources but the patients' characteristics that were the predictors of this satisfaction.Keywords: Patient perception, nursing care, patient satisfaction, quality of nursing careen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleHastaların hemşirelik bakım algısı ve etkileyen faktörler: Özel bir üniversite hastanesi örneği
dc.title.alternativePatients' perception of nursing care: An example of a private university hospital
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-09-07
dc.contributor.departmentHemşirelik Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10317871
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid612794
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess