Türk kamu yönetiminde performans yönetimi: Milli Eğitim Bakanlığı örneği
dc.contributor.advisor | Öztaş, Nail | |
dc.contributor.author | Gürcüoğlu, Sinan | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:52:29Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:52:29Z | |
dc.date.submitted | 2021-09-27 | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736949 | |
dc.description.abstract | Performans yönetimi, performansın sürekli iyileştirilmesini amaçlayan sonuç odaklı bir yönetim anlayışıdır. Performans yönetiminin en önemli bileşenlerinden birisi de performans değerlendirmesidir. Ayrıca, örgütsel ve kişisel amaçları gerçekleştirmekte bir araç olarak da uygulanmaktadır. Performans değerlendirmesi, kişinin yapacağı işe ve bu iş için sahip olduğu potansiyel özelliklere göre analiz edilmesi ve onun işi başarma derecesi saptanarak verimliliğe etkisi ve iş verimliliği sonuçlarının elde edilmesidir. Bu çalışmada performans kavramı, performans yönetimi ve değerlendirmesinin tanımı, kapsamı ve kamu sektöründe performans yönetimi ele alınmaktadır. Ayrıca ülkemizde performans yönetiminin gelişimi ele alınmakta ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun performans yönetimine getirdiği yeniliklere değinilmektedir. Son olarak, ülkemizde, Milli Eğitim Bakanlığında uygulanan performans sistemine ilişkin bilgilere yer verilmiştir. Bu araştırma; `Türk Kamu Yönetiminde Performans Yönetimi: Milli Eğitim Bakanlığı Örneği` kapsamında, performans yönetimi için yapılması gereken uygulamaların kabul edilme ve bu uygulamaların performans yönetiminde uygulanma durumunu saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre performans yönetimi alt boyutları uygulanabilirliği kabul etme puanları bakımından görevler arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Öğretmenlerin performans yönetimi uygulanabilirliği kabul etme toplam puanı, bütün alt boyutlarda okul/ kurum müdürlerine göre anlamlı derecede düşüktür. Bu ise, okul/kurum müdürlerinin performans yönetim sistemi (PYS)'ni, öğretmenlere göre daha uygulanabilir bulduğunu göstermektedir. Performans yönetimi alt boyutlarının okulda uygulanma derecesine ilişkin puanlar bakımından da görevler arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmaktadır. Öğretmenlerin performans yönetimi okulda uygulanma derecesi toplam puanı, bütün alt boyutlarda okul/ kurum müdürlerine göre anlamlı derecede düşüktür. Buna göre öğretmenler performans yönetimi alt boyutlarının okulda uygulanabilirliğini daha az kabul etmektedirler. | |
dc.description.abstract | Performance management is a result-oriented management approach aimed at continuous improvement of performance. One of the most important components of performance management is performance evaluation. It is also applied as a means of realizing organizational and personal goals. A performance appraisal is the analysis of a person's work and the potential characteristics it possesses and determining his or her achievement level to achieve productivity impact and business productivity results. This study deals with the concept of performance, the definition of performance management and evaluation, its scope and performance management in the public sector. In addition, the development of performance management in our country is addressed and the innovations brought to the performance management of the Public Financial Management and Control Law Numbered 5018 are mentioned. Finally, there is information about the performance system implemented in the Ministry of National Education in our country. This research; `Performance Management in Turkish Public Administration: Ministry of National Education Example` was conducted in order to acknowledge the applications that should be made for performance management and to determine the implementation of these applications in performance management. According to the results obtained from the research, there were statistically significant differences between the tasks in terms of the applicability scores of performance management sub-dimensions. Teachers' performance management applicability total score is significantly lower in all sub-dimensions than school / institution managers. This shows that school / institution managers find the performance management system more applicable than teachers. There are statistically significant differences in terms of the scores regarding the degree of implementation of performance management sub-dimensions at school. The total score of teachers' performance management at school level is significantly lower than school / institution managers in all sub-dimensions. Accordingly, teachers less accept the applicability of performance management sub-dimensions at school. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.title | Türk kamu yönetiminde performans yönetimi: Milli Eğitim Bakanlığı örneği | |
dc.title.alternative | Performance management in Turkish public administration: Ministry of National Education example | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2021-09-27 | |
dc.contributor.department | Kamu Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10214053 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 681034 | |
dc.description.pages | 309 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |