Öğretmenlerin teknoloji kullanımının mesleki motivasyonlarına etkisi: Çankaya ilçesi örneği
dc.contributor.advisor | Akçakaya, Murat | |
dc.contributor.author | Yiğiter, Mahmut Sami | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:52:28Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:52:28Z | |
dc.date.submitted | 2022-03-25 | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736945 | |
dc.description.abstract | Teknolojinin gelişmesiyle birlikte eğitim ortamları zaman içinde değişmiş, sınıflarda kara tahta ve tebeşir yerine teknolojik cihazlar ve uygulamalar kullanılmaya başlanmıştır. Değişen sınıflarda öğretmenlerin rolleri de teknolojinin getirdiği değişimden etkilenmiştir. Günümüzde eğitimde teknoloji kullanımı becerisi öğretmenler için önemli bir nitelik haline gelmiştir. Gelişen teknolojinin gelecekte eğitim ortamlarında daha fazla yer alacağı göz önüne alındığında, teknoloji kullanımı becerisi öğretmenler için önemini gittikçe arttıracaktır. Öğretmenlik, özveriyle ve içtenlikle yapılan bir meslektir. Öğretmenlerin özverili, içten ve yüksek performans ile çalışmaları öğretmen motivasyonu ile yakından ilişkilidir. Öğretmen motivasyonu, içsel faktörlerden etkilenebileceği gibi dışsal faktörlerden de etkilenebilmektedir. Eğitimde teknoloji kullanımının öğretmenlere yüklediği teknoloji kullanma bilgi ve becerilerinin öğretmen motivasyonuna etkisinin olup olmadığı merak edilmektedir. Öğretmenlerin teknoloji kullanımı becerilerinin motivasyonlarını etkileme durumu araştırmanın sorunsalını oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında Çankaya ilçesinde görev yapmakta olan 380 katılımcı öğretmene `Eğitimde Teknoloji Kullanımı Tutum Ölçeği` ve `Mesleki Motivasyon Ölçeği` uygulanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Anketlerden elde edilen veriler analiz edilmiş, öğretmenlerin eğitimde teknoloji kullanımları ile mesleki motivasyon düzeyleri demografik bilgilere göre ayrıntılı olarak incelenmiş, ardından değişkenlerin birbirleri ile ilişki düzeyine bakılmıştır. Öğretmenlerin eğitimde teknoloji kullanımı ile mesleki motivasyonları arasında orta düzeyde pozitif yönde ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin teknoloji kullanımı becerilerine sahip olmasının motivasyon düzeylerine pozitif yönde katkı sağlayacağı belirtilmiştir. | |
dc.description.abstract | Advancements in technology have changed educational environments over time, and technological devices and applications have been used instead of chalkboard and chalk. The roles of teachers in changing classes have been also influenced by those changes in technology. The use of technology in education has recently become an important quality for teachers. Considering that developing technology will occupy more and more space in educational environments in future, the skills of using technology will be even more important for teachers.Teaching as a profession requires devotion and sincerity. Teachers' working with devotion, sincerity and high performance is closely related to teacher motivation. Teachers' motivation can be affected by internal factors as well as by external factors. It has been a matter of concern whether the knowledge and skills of using technology imposed on teachers have any effects on teacher motivation. Whether the teachers' skills of using technology influence their motivations constitutes the problem of the research.Within the scope of the study, `Attitude Scale of Technology Use in Education` and `Professional Motivation Scale` has been applied to 380 teachers working in Cankaya District. Relational screening model has been used in the research. The data obtained from the questionnaires has been analyzed and the teachers' use of technology in education and their professional motivation levels have been examined in detail according to the demographic information, and subsequently the relationship level of the variables have been examined. It is concluded that there has been a moderate positive relationship between teachers' use of technology in education and their professional motivations. It is stated that teachers' ability to use technology will contribute positively to their motivation levels. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin teknoloji kullanımının mesleki motivasyonlarına etkisi: Çankaya ilçesi örneği | |
dc.title.alternative | The effect of teachers' use of technology on their professional motivations: Cankaya district case | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-03-25 | |
dc.contributor.department | Amme İdaresi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 10252632 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 713581 | |
dc.description.pages | 154 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |