Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürk, Yüksel
dc.contributor.authorErcan, Berna
dc.date.accessioned2023-09-22T11:52:06Z
dc.date.available2023-09-22T11:52:06Z
dc.date.submitted2023-05-09
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736880
dc.description.abstractİslam dinine inanan tüketicilere yönelik ortaya çıkan helal turizm Dünya'da ve Türkiye'de önemli bir turizm çeşidi haline gelmiştir. Birçok otel işletmesi de ürün ve hizmetlerini helal turizm pazarına uyumlu hale getirmeye çalışmaktadır. Araştırmanın amacı helal otellerle konaklayan yerli müşterilerin helal otel deneyimlerini araştırmaktır. Bu kapsamda helal otel deneyimin nasıl algılandığını tespit edip bu deneyimin müşteri memnuniyetine nasıl yansıdığını belirlemektir. Araştırma evreni Türkiye'deki helal sertifikaya sahip helal otellerde konaklayan misafirlerden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak literatür taraması sonucunda oluşan anket formu, çevrimiçi olarak 431 yerli turist üzerinde yapılmıştır. Verileri analiz etmek için Cronbach Alpha, faktör analizi, ortalama, standart sapma, t- testi, anova, korelasyon analizleri uygulanmıştır. Ankette kullanılan ölçeğin güvenirliğini tespit etmek için yapılan faktör analizi testinin sonuçlarına göre ölçeğin güvenilir ve geçerli olduğunu anlaşılmaktadır. Araştırma sonuçları helal otel deneyimlerinin, duyusal, ilişkisel duygusal, davranışsal ve düşünsel olmak üzere beş boyuta ayrılmıştır. Müşteri memnuniyeti iç faktörler ve dış faktörler olmak üzere iki boyuta ayrılmıştır. Helal otel deneyimi cinsiyet, yaş, medeni durum, öğrenim durumu, aylık gelir arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Helal otel deneyimi ile meslekler arasında memurlar, işçiler ve ev hanımları serbest meslek çalışanlarına göre daha önem verdikleri ortaya çıkmıştır. Helal otel deneyimi boyutlarının memnuniyet boyutları üzerinde pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Seyahat etme nedeni dinlenmek ve eğlenmek, helal otelleri tercih etmede alkolsüz bir ortam olması, kadınlar ve erkekler için ayrı alanların olması ve helal otellerde turistlerin havuz/plaja girerek vakit geçirdikleri ortaya çıkmıştır. Araştırma da turistlerin İslam dininin kural ve esaslarını dikkate alarak helal otelleri seçtikleri görülmektedir. Turistler genel olarak helal otel deneyimlerinden memnun kaldığı görülmektedir.
dc.description.abstractHalal tourism, which has emerged for consumers who believe in the religion of Islam has become an important type of tourism in the world and in Turkey. Many hotel businesses are trying to adapt their products and services to the halal tourism market. The aim of the research is to investigate the halal hotel experiences of local customers staying with halal hotels. In this context, it is to determine how the halal hotel experience is perceived and to determine how this experience is reflected in customer satisfaction. The research universe consists of guests staying in halal hotels with halal certificate in Turkey. As a data collection tool, the questionnaire form, which was formed as a result of the literature review, was conducted online on 431 domestic tourists. Cronbach Alpha, Factor analysis, mean, standard deviation, t-test, anova, and correlation analyzes were used to analyze the data. According to the results of the factor analysis test performed to determine the reliability of the scale used in the questionnaire, it is understood that the scale is reliable and valid. The research results are divided into five dimensions of halal hotel experiences: sensory, relational, emotional, behavioral and intellectual. Customer satisfaction is divided into two dimensions, internal factors and external factors. There was no significant difference between halal hotel experience, gender, age, marital status, education level, monthly income. It has been revealed that among the professions with halal hotel experience, civil servants, workers and housewives give more importance than self-employed workers. It has been observed that the dimensions of the halal hotel experience have a positive and significant relationship on the satisfaction dimensions. Reason for traveling, rest and fun, having an alcohol-free environment in choosing halal hotels, separate areas for men and women and halal hotels, it was revealed that tourists spend time by entering the pool / beach. In the research, it is seen that tourists choose halal hotels by taking into account the rules and principles of the Islamic religion. Tourists generally seem to be satisfied with their halal hotel experience.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleHelal otel misafirlerinin deneyimlerinin incelenmesi üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA research on the experience of halal hotel guests
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-05-09
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAlternative tourism
dc.subject.ytmIslamic tourism
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmExperiential tourism
dc.subject.ytmExperience of hospitality
dc.subject.ytmPermissible tourism
dc.identifier.yokid10237310
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid678393
dc.description.pages179
dc.publisher.disciplineTurizm İşletmeciliği Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess