Show simple item record

dc.contributor.advisorTürk, Mehmet Sezai
dc.contributor.authorDemirkan, Ferza
dc.date.accessioned2023-09-22T11:52:03Z
dc.date.available2023-09-22T11:52:03Z
dc.date.submitted2022-03-04
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736870
dc.description.abstractBu çalışma, yönetmen Tim Burton'ın sinemasında ortak özellikler taşıyan uzun ve kısa metraj filmlerinin analiz edilmesi sonucu, yönetmenin Auteur olup olmadığı sonucuna varılmak için yapılmıştır. Yapılan bu çalışmada, yönetmenin filmografisinden Dışavurumculuk akımının izlerini taşıdığı için onu Auteur yapan filmleri ele alınmıştır. Çalışmanın ilk bölümünde, Dışavurumculukakımının ne olduğuna, nasıl ortaya çıktığına ve bilinen en iyi örneklerinden biri olan Dr. Caligari'nin Muayenehanesi adlı filmde nasıl ifade edildiğine değinilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde, Auteur kuramın ne olduğu, nasıl ortaya çıktığı ve bugünkü anlamıyla kuram haline nasıl geldiği ele alınmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise yönetmenin hayatına, onun hayatının sanat bakış açısını ve dolayısıyla ürettiği filmleri nasıl etkilediğine ve filmografisine değinilmiştir. Çalışmanın son bölümünde de yönetmenin filmlerinin Dışavurumcu anlamda nasıl ortaklıklar taşıdığı, ele alınan filmlerinin mizansen ögeleri analiz edilerek incelenmiş ve bu izlerin tekrar eden bir model halini almasının Tim Burton'ı Auteur bir yönetmen yaptığına dair çıkarımda bulunulmuştur.
dc.description.abstractThis study was conducted to conclude whether the director is an Auteur as a result of the analysis of feature films and short films that have common features in the cinema of director Tim Burton. In this study, the films that made him an Auteur are discussed because they carry the traces of the Expressionism movement from the director's filmography. In the first part of the study, what the Expressionism movement is, how it emerged is mentioned. One of the best known examples of the movement, The Cabinet of Dr. Caligari. This section also discusses how the Expressionism is handled in this film. In the second part of the study, what Auteur theory is, how it emerged and how it became a theory in its current sense is discussed. In the third part of the study, the life of the director, how his life affects his artistic perspective and therefore the films he produces, and his filmography are mentioned. In the last part of the study, how the director's films share in the Expressionist sense, the mise-en-scène elements of the films discussed were analyzed and it was deduced that Tim Burton's becoming a repetitive model made Tim Burton an Auteur directoren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleAuteur kuram çerçevesinde Tim Burton sinemasındaki dışavurumculuk izleri
dc.title.alternativeTraces of expressionism in Tim Burton's cinema within the framework of auteur theory
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-03-04
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10234194
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid710350
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess