Show simple item record

dc.contributor.advisorAktepe, Cemalettin
dc.contributor.authorDemirtaş, Mehmet Buğra
dc.date.accessioned2023-09-22T11:51:47Z
dc.date.available2023-09-22T11:51:47Z
dc.date.submitted2022-07-20
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736823
dc.description.abstractBrexit sonrasında AB mevzuatının değişmesi ile birlikte Birleşik Krallık ile dış ticareti yürüten Türk firmaları için yeni bir dönem başlamıştır. 29.12.2020 tarihinde imzalanan Birleşik Krallık - Türkiye `Serbest Ticaret Anlaşması` ile bu süreç farklı bir ivme ile devam etmektedir. Bu araştırmada Türk ihraç ürünlerinin Birleşik Krallık'taki şirketler tarafından algısı incelenmiştir. Çalışma Türk ürünlerini ihraç eden 5 şirketle yapılmış olup, nitel analiz yapılarak sonuca ulaşılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre, Türk ürünlerinin İngiltere'deki en büyük rakipleri Doğu Avrupa ve Orta Doğu ürünleridir. Türk markaları İngiliz şirketler tarafından çok tanınmamakta olup, en çok mobilya, giyim ve yiyecek sektöründe bilinmektedir. Son olarak, Türk ürünlerinin tanınmasında en çok etkiyi Türk turizmi yapmaktadır.Bilim Kodu : 117406Anahtar Kelimeler : İhracat, Dış Ticaret, İngiltere, Brexit Ticari PolitikalarıSayfa Adedi: 73Danışman: Prof. Dr. Cemalettin AKTEPE
dc.description.abstractWith the change of EU legislation after Brexit, a new era has started for Turkish companies that carry out foreign trade with the United Kingdom. With the United Kingdom - Turkey `Free Trade Agreement` signed on 29.12.2020, this process continues with a different momentum. In this research, the perception of Turkish export products by companies in the United Kingdom was examined. The study was carried out with 5 companies exporting Turkish products, and the result was reached by making a qualitative analysis. According to the results of the research, the biggest competitors of Turkish products in the UK are Eastern European and Middle Eastern products. Turkish brands are not well known by British companies and are best known in the ethnic market, furniture, clothing and food sectors. Finally, Turkish tourism has the most impact on the recognition of Turkish products.Science Code: 117406Key Words: Export, Foreign Trade, England, Brexit Commercial PoliciesPage Number: 71Supervisor: Prof. Dr. Cemalettin AKTEPEen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürk ihraç ürünlerinin İngiltere deki ithalatçı firmalar tarafından algılanma düzeyleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-07-20
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10303057
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid729655
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineUluslararası Ticaret Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess