Simülasyon teorisi bağlamında nerve filmi ve clickbait dizisinin analizi
dc.contributor.advisor | Işık, Gülcan | |
dc.contributor.author | Ersöz, Fahrettin | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:51:33Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:51:33Z | |
dc.date.submitted | 2022-10-27 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736779 | |
dc.description.abstract | İçinde bulunulan 21. yy. dijital bir süreci beraberinde getirmiştir. Teknolojik gelişmeler heralanda ilerleme göstermiş, farklı evrenler meydana getirmiştir. Gerçeklik algısı insantasavvurundan çıkarak; ayırt etme ve fark etme özellikleri yitirilmeye başlanılmıştır. JeanBaudrillard ve onun kuramı olan simülasyon, 21. yy dünyasının gelişimini 1980'li yıllarda elealmıştır. Bu çağ televizyon ile başlayıp sinema ve sanal evrenlerin oluşumunun yolunu çizenmedyanın, sosyalleşmesi üzerinden ilerleme göstermiştir. Sinema sektörü, içinde yer alan dizive filmler çağın özetini bildirmektedir. Bu çalışmada incelenen Nerve filmi ve Clickbait dizisibize simülasyon evreninin nasıl kurgulanıp işlerlik kazandığını ortaya koymuştur. Ele alınanbu çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi kullanılarak dizi ve filminsenaryosunun ve kurgusunun analizi yapılmıştır. Sosyal medyanın teknolojik gelişmeler ilebirlikte insanı irade, gerçeklik, gözetim konularında algısal bağlamda hareket alanınıkısıtlayan ve değiştiren bir mecraya dönüştürdüğü sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | The 21st century we are in has brought along a digital process. Technological developmentshave made progress in every field and have created different universes. Reality perceptioncomes out of human imagination; distinguishing and noticing features have begun to be lost.Jean Baudrillard and his theory, simulation, dealt with the development of the 21st centuryworld in the 1980s. This era started with television and progressed through the socializationof the media, which paved the way for the formation of cinema and virtual universes. Theseries and films in the cinema industry report the summary of the era. The movie Nerve andthe Clickbait series, which we will examine in our study, show us how a simulation universeis constructed and becomes operational. In our study, by using content analysis, one of thequalitative research methods, an in-depth analysis of the scenario and editing of the TV seriesand movies will be made, and it will be tried to explain how people live or are kept alive in asimulation | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Halkla İlişkiler | tr_TR |
dc.subject | Public Relations | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Simülasyon teorisi bağlamında nerve filmi ve clickbait dizisinin analizi | |
dc.title.alternative | Analysis of the movie nerve and clickbait in the context of simulation theory | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-10-27 | |
dc.contributor.department | Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10232420 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 735858 | |
dc.description.pages | 146 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |