Antalya Müzesi'nde bulunan 88.21.72 nolu Kur'an-ı Kerim'in tezhip özellikleri
dc.contributor.advisor | Toktaş, Pınar | |
dc.contributor.author | Bilgiç, Müzeyyen | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:51:24Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:51:24Z | |
dc.date.submitted | 2023-08-25 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736755 | |
dc.description.abstract | Araştırma konusu olarak Antalya Müzesi'nde Bulunan 88.21.72 No'lu Kur'an-ı Kerim'in Tezhip Özellikleri İncelenerek belgelenmesi amaçlanmıştır. 88.21.72 No'lu Kur'an-ı Kerimin serlevha, zahriye, sûrebaşları, güller, duraklar ve son sayfası müzehhep olup dijital veriler üzerinden incelenmiştir. XVI. yüzyıl dönemine ait Kur'an-ı Kerim'in müzehhep sayfalarındaki tezhip özellikleri teknik, form, kompozisyon, renk ve motif açısından incelenerek eser inceleme formları ile belgelenmiştir. Elde edilen verilerin istatiksel çözümlemeleri yapılarak yorumlanmıştır. Kur'an-ı Kerim zer-ender-zer, çift tahrir, klasik tezhip tekniği uygulanmış, hatayi grubu motifleri ile birlikte rumi ve bulut motifi kullanılmıştır. Desen açısından simetrili desen uygulandığı, sade ve küçük motiflerden oluşan bir tasarımın hâkim olduğu anlaşılmıştır. Zemin rengi olarak altın ve bedahşi lacivert kullanılmıştır. XVI. yüzyıl dönemin sanat anlayışını yansıtan 3 özgün eser tasarlanarak uygulanmıştır. | |
dc.description.abstract | This thesis aims to illustrate the illumination features that appeared in the Quran with the number 88.21.72 that has been exhibited in the Antalya Museum. The illuminated Front Page (Serlevha), Bookback Page (Zahriye), Surah Titles (Sürebaşları), Roses (Güller), Verse Periods (Duraklar), and Last Page (Hatime Sayfası) of the Quran with the number 88.21.72 have been analyzed in consideration of the digital data. The illumination features on the illuminated pages of the Quran of the 16th century have been examined in terms of technical, form, composition, color, and motive and besides, it has been documented by the work of art review forms. Thence after, the obtained data have been interpreted in the light of their statistical analysis. Besides the classical illumination techniques such as zer-ender-zer, double tahrir (çift tahrir), the hatayi groups motifs, cloud and rumi motifs were applied, as well. Through an intense analysis, it has been determined that the design was highlighted by the naïve and small-scale motifs with the symmetrical pattern while gold and lapis lazuli were used as the base colors. Lastly, three authentic works of art that reflect the art concept of the 16th century were designed and presented | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | El Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Crafts | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.subject | Art History | en_US |
dc.title | Antalya Müzesi'nde bulunan 88.21.72 nolu Kur'an-ı Kerim'in tezhip özellikleri | |
dc.title.alternative | Examination of illumination characteristics of the Holy Quran with inventory number 88.21.72 in Antalya Museum | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-08-25 | |
dc.contributor.department | Geleneksel Türk Sanatları Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Antalya Museum | |
dc.subject.ytm | Handicrafts | |
dc.subject.ytm | Koran | |
dc.subject.ytm | Museums | |
dc.subject.ytm | Ornamentations | |
dc.subject.ytm | Illumination art | |
dc.identifier.yokid | 10318339 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 709405 | |
dc.description.pages | 152 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |