Show simple item record

dc.contributor.advisorAvcı, Muharrem
dc.contributor.authorEnver, Züref
dc.date.accessioned2023-09-22T11:50:57Z
dc.date.available2023-09-22T11:50:57Z
dc.date.submitted2022-08-12
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736677
dc.description.abstractÜlkelerin, hızla gelişen dünyada çağın gerekliliklerine ayak uydurabilmek, sosyal ve ekonomik kalkınmayı sağlamak, nitelikli iş gücü ihtiyacını arttırmak ve evrensel rekabette yerlerini alabilmeleri için eğitime odaklanmaları gerekmektedir. Eğitim kavramı içerisinde derin anlamlar barındıran ve değişen dünyaya göre şekillenen birikim ve tecrübeler sayesinde gelişen bir sistemdir. Bu sistem toplumun ihtiyaç duyduğu yetenek, beceri ve kaliteli iş gücü ihtiyacını karşılamayı, eksikleri tamamlamayı ve toplumsal bilinci arttırarak duyarlı bireyler yetiştirmeyi amaçlar. Eğitimin öneminin bu denli arttığı milenyum çağında her sektör için mesleki eğitim hayati bir önem taşır. Özellikle turizm sektörü mesleki eğitime en çok ihtiyaç duyulan alandır. Çünkü bir ülkenin kalkınmasında turizmin payı büyüktür. Bu denli önemli bir sektörün eğitimle desteklenmesi şarttır. Toplumun yerli ve yabancı turistlere karşı bilinçlenmesi turizm talebini arttırmaktadır. Bu bilinç erken yaşta verilen turizm eğitimi ile daha kalıcı hale gelecektir ve bu doğrultuda araştırmanın amacı belirlenmiştir. Okulöncesi ve ilköğretim döneminde turizm eğitimi vermek ve turizm bilinci oluşturmak sadece sektörel eğitim için değil toplumsal bir turizm şuuru oluşturma açısından da oldukça önemlidir, çocuklara turizm bilincinin kazandırılması ve çocuklarda turizm eğitiminin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda erken çocuklukta turizm eğitimi hem turizm için hem de yeni nesil için önemli avantajlar sağlayacaktır. Ülkemizin ve dünyanın erken çocukluk döneminde turizm eğitiminde mevcut durumları ve değerlendirmeleri çalışmamızda incelenmiştir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan görüşme tekniği okulöncesi ve sınıf öğretmenliği bölümü akademisyenlerine uygulanmıştır. Uygulanan görüşme formu ile akademisyenlere turizm eğitimi hakkında ki düşünceleri, bu eğitimin kaç yaşında verilmesi gerektiği, turizm eğitiminin önemi, çocuklara katkı sağlayabileceği gelişim alanları, öğretmenlerin alması gereken turizm eğitimi ile ilgili sorular yöneltilmiştir, toplam 6 soruya yer verilmiştir. Araştırmanın örneklemini Kastamonu Üniversitesi ve Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültesinde okulöncesi ve sınıf öğretmenliği bölümü akademisyenleri olan 15 kişi oluşturmaktadır. Verilerin analizinde ise MAXQDA nitel veri analiz programı kullanılmıştır.
dc.description.abstractCountries need to focus on education in order to keep up with the requirements of the age in the rapidly developing world, to ensure social and economic development, to increase the need for qualified workforce and to take their place in the global competition. It is a system that has deep meanings in the concept of education and that develops thanks to the knowledge and experience shaped according to the changing world. This system; It aims to meet the talent, skills and quality workforce needs of the society, to complete the deficiencies and to raise sensitive individuals by increasing social awareness. In the millennium age where the importance of education has increased so much, vocational education is of vital importance for every sector. In particular, the tourism sector is the area where vocational training is most needed. Because tourism plays an important role in the development of a country. It is imperative that such an important sector be supported by education. The awareness of the society towards domestic and foreign tourists increases the demand for tourism. This awareness will become more permanent with tourism education given at an early age. Giving tourism education and creating tourism awareness in pre-school and primary education period cannot be discussed not only for sectoral education but also for creating a social tourism consciousness. In this context, tourism education in early childhood will provide significant advantages both for tourism and for the new generation. The current situations and evaluations of tourism education in the early childhood period of our country and the world have been examined in our study. In the research, the interview technique, which is one of the qualitative research methods, was applied to the academicians of the preschool and classroom teaching department. With the interview form applied, questions were asked to the academicians about their thoughts about tourism education, at what age this education should be given, the importance of tourism education, the areas of development that can contribute to children, and the tourism education that teachers should receive, a total of 6 questions were included. The sample of the research consists of 15 people who are academicians of preschool and classroom teaching departments at Kastamonu University and Sinop University Faculty of Education. In the analysis of the data, the MAXQDA qualitative data analysis program was used.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleOkul öncesi ve ilköğretim döneminde turizm eğitimi için bir öneri
dc.title.alternativeA recommendation for tourism education in pre-school and primary school period
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-08-12
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10334841
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid733209
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess