Show simple item record

dc.contributor.advisorBozbura, Faik Tunç
dc.contributor.authorVatansever Durmaz, İsmet Burçak
dc.date.accessioned2023-09-22T11:50:45Z
dc.date.available2023-09-22T11:50:45Z
dc.date.submitted2021-05-24
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736650
dc.description.abstractKavram öncelikle bir pazarlama terimi olarak tanıtılmış olsa da, daha sonrasında `işveren markası` terminolojisi İnsan Kaynakları Yönetimi dünyasına girer. Organizasyonlar genel anlamda verimliliğini ve etkinliği sağlamak için hem içerde var olan hem de dışarı yansıyan `işveren markası` algısını istenilen düzeyde tutmak durumundadır. Organizasyonlar çoğunlukla `yetenekler için savaş` etkisinde bulunan geniş bir rekabet ortamında yetenek çekme ve işe alma üzerine odaklanmıştır. İşveren markalaşma da organizasyonlar üzerinde iç değer algıları ile ilgili etkili bir mekanizma olarak bilinir. İç işveren markalaması, çalışanların kuruluşun kurumsal değerlerini anlamalarına ve kişiselleştirmelerine, çalışanlara ilgi göstermelerine, çalışanların sadakatini, bağlılığını, memnuniyetini artırmalarına, organizasyon kimliğini belirlemelerine ve bu doğrultuda işten ayrılma oranlarında düşüşe yardımcı olur.Dünyanın en büyük hizmet sektörlerinden biri olan yüksek öğrenim sektörü, dış ve iç paydaşlar için işveren markası terimine önem vermelidir. Üniversite kavramı zaman içerisinde değişim ve gelişim gösterdiğinden, üniversiteler en fazla büyüyen sektörler arasında yer alamaktadır. Bu büyüme, akademisyenlerin çalışma koşulları ve aynı zamanda yükseköğretim kurumlarında idari personel konularında önemli ve kritik sorunlar yaratmaktadır. Çalışanların bakış açısından, yükseköğrenim kurumlarında çalışan iletişimi ve özellikle iletişim ortamı içinde işveren markasının istenen verimlilik ve etkinliğinin sağlanması, örgütsel bağlılığı ve örgütsel kimliğini teşvik etmek için merkezi bir rol oynamaktadır.
dc.description.abstractEven though the concept is firstly introduced as a marketing term, latterly the employer branding terminology enters the human resource management world. Organizations have to work on the desired level of employer branding internally and also externally to achieve efficiency and effectiveness. Organizations focused mostly on attracting and recruiting talents in a wide range of competitive environment which is influenced by `war for talents`. Employer branding is also known as an effective mechanism which is related to the internal value perceptions on the organizations. Internal employer branding helps employees to understand and personalize the corporate values of the organization, engaging employees, increase employee loyalty, commitment, satisfaction, organizational identification and reduces turnover.Higher Education industry, which is one of the biggest service industries in the world, has to give importance to the term employer branding for external and also internal stakeholders. Since the idea of the universities has changed, it forces universities to be one of the growth industries. This growth generates some important and critical challenges on working conditions of academics and also administrative personel in higher education instutions (HEIs). In terms of employee perspective, achieving the desired level of efficiency and effectiveness of the employer branding in higher education institutions (HEIs), employee communication and especially the communication climate plays a central role for incerasing the organizational commitment and organizational identification.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePerception of employer branding in relation with organizational commitment, organizational identification and communication climate in higher education institutions
dc.title.alternativeYükseköğretim kurumlarında algılanan işveren markasının örgütsel bağlılık, örgütsel özdeşleşme ve iletişim iklimi ile ilişkisi
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2021-05-24
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10182686
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid665073
dc.description.pages195
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess