Hareketli grafik tasarım uygulamalarında minimalist yaklaşımlar ve bir uygulama
dc.contributor.advisor | Sarıkavak, Namık Kemal | |
dc.contributor.author | Haksever, İrem | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:50:26Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:50:26Z | |
dc.date.submitted | 2023-06-19 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736595 | |
dc.description.abstract | Hedef kitleye ulaşma önceliği bulunan grafik tasarımın geçmişten bu yana gelişimi ve evrimi içerisinde teknolojinin de sağladığı imkanlar doğrultusunda tasarıma hareket ve zaman kavramları dahil olmuştur. Böylece durağan tasarımların hayat bulduğu hareketli grafikler günümüzde oldukça önemli bir yer tutmaktadır. Hareketli grafikler, etrafın ekranlarla çevrili olduğu günümüz teknoloji çağında kendine oldukça geniş yer edinmiştir. Aynı zamanda hareketin ve zamanın sağladığı imkanlar sayesinde kitleye ulaşma konusunda tasarımcıya fayda sağlamaktadır. Günümüz teknoloji çağı aynı zamanda pek çok görüntü ve bilgiye maruz kalan kitle için bir karmaşaya sebep olmaktadır. 1960'lı yıllarda Soyut Dışavurumculuğa tepki olarak ortaya çıkan Minimalizm ise karmaşanın karşısında sadelik ve yalınlığı savunarak kitle için nefes alınacak bir alan oluşturma gücüne sahiptir. Minimalizm'in gereksiz detaylardan arınmayı temel alan felsefesi ile tasarımda dikkati dağıtacak tüm gereksiz öğelerden arındırılmış saf bilgiyi hedef kitleye doğrudan aktarmak sağlanabilmektedir. Böylece tasarımların hayat bulması olarak değerlendirilen ve dikkat çekiciliği oldukça fazla olan hareketli grafikler, Minimalizm'in sadelik anlayışı ile bir araya gelerek tasarımların yalın, güçlü bir şekilde hedef kitleye ulaşmasını ve akılda kalıcılık etkisini artırabilmektedir. Bu çalışma kapsamında ulaşılan bilgiler doğrultusunda belirlenen üç farklı konuda enformasyon amaçlı minimal tarzda üç uygulama çalışması hazırlanmıştır.Bu araştırmanın amacı, Minimalizm ve grafik tasarım arasındaki ilişkiyi gösteren bir kaynak oluşturmak aynı zamanda karmaşadan uzak ve yalın hareketli grafik tasarımların bilgi aktarma ve akılda kalıcılık gibi farklı grafik tasarım görevlerini ne derece karşılayabildiğini göstermektir. Çalışmanın ilk bölümünde hareketli grafiklerin tanımı yapılarak tarihsel süreci ve temel unsurları incelenmiştir. İkinci bölüm kapsamında Minimalim kavramının ortaya çıkış süreci ve grafik tasarım aralarındaki bağlantılar incelenmiştir. Üçüncü bölümde hareketli grafiklerde minimal yaklaşımlar örnek incelemeleri ile birlikte ele alınmıştır. Dördüncü bölümde ise uygulama çalışmalarının süreçleri detaylı bir şekilde aktarılmıştır. | |
dc.description.abstract | It is possible to talk about the development and evolution of graphic or visual communication, which aims to reach the target audience, in line with the opportunities provided by technology from the past to present. For example, the phenomena of motion and time have been included in design production in recent decades. Thus, communication forms called `motion graphics`, where static designs come to life, emerged. Motion graphics have gained a wide place in today's technology era, where living spaces are surrounded by screens. Thanks to the possibilities provided by the motion and time phenomena, it is now more possible for the messages to reach the masses and have an impact.The benefits of the latest technological developments in the field of communication and information also cause confusion for the target audiences who are exposed to many images and information. Minimalism, which emerged as a reaction to Abstract Expressionism in the 1960s, has the power to create a breathing space for the mass by defending simplicity and plainness in the face of complexity. Thanks to the philosophy of Minimalism, which is based on the elimination of unnecessary details, it is possible to directly transfer pure information to the target audience, free from all unnecessary elements that will distract attention in the design. Thus, motion graphics, which are considered as `designs coming to life` and attracting a lot of attention, can come together with the simplicity understanding of Minimalism and create a strong association in reaching of the designs to the target audience in a simple and effective way.The purpose of this research is to create a source that shows the relationship between Minimalism and graphic design. At the same time, it is to show to what extent uncluttered and simple motion graphic designs can meet different graphic design tasks such as information transfer and memorability.In the first part of the study, the definition of motion graphics was made and its historical process and basic elements were examined. In the scope of the second part, the emergence process of the concept of Minimalism and its connections with graphic design were examined. In the third part, minimal approaches in motion graphics were discussed together with case studies. In the fourth part, the processes of the implementation studies were explained in detail. In different subjects determined in line with the information obtained within the scope of this study, three application studies in minimal style were prepared for information purposes. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Hareketli grafik tasarım uygulamalarında minimalist yaklaşımlar ve bir uygulama | |
dc.title.alternative | Minimalist approaches and an application in motion graphic design applications | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-06-19 | |
dc.contributor.department | Grafik Tasarımı Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Animation | |
dc.subject.ytm | Visual arts | |
dc.subject.ytm | Visual arts education | |
dc.subject.ytm | Graphic arts | |
dc.subject.ytm | Graphic design | |
dc.subject.ytm | Minimal art | |
dc.subject.ytm | Minimalism | |
dc.subject.ytm | Motion graphics | |
dc.identifier.yokid | 10237226 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 681116 | |
dc.description.pages | 184 | |
dc.publisher.discipline | Grafik Tasarımı Sanat Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |