Resimde entropi estetiği
dc.contributor.advisor | Dokak, Hüsnü | |
dc.contributor.author | Şen Akkaş, Şerife | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:50:23Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:50:23Z | |
dc.date.submitted | 2022-12-29 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736588 | |
dc.description.abstract | Entropi kavramının resimdeki estetik ifadesinin yansımalarının araştırıldığı bu tezde, doğanın bozulması ve yıkımına zemin hazırlayan entropinin hızlanması çalışmanın temelini oluşturmaktadır. Entropiyi hızlandıran etkilerin önemini sanatsal bir dille açığa çıkararak, kişisel anlatım dilimin gelişimini sağlamak ve yeniden doğaya dikkat çekmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ifadenin görsel anlamının doğadaki tahribat yönünden irdelendiği araştırmada, sanat eserleri ve tez kapsamında yapılan çalışmalar entropinin sanatsal boyutu araştırılarak uygulanmıştır.Bu tezin kapsamında yapılan çalışmaların içeriği, insan etkisi ve doğal nedenlerle bozulan doğanın entropik ilişkisi ile sınırlıdır. Bozulan ortamları sanatsal olarak tasvir etmek ve bir tanık gibi davranarak yıkıcılığı vurgulamak hedeflenmiştir. Yerinden kopartılan ve parçalanan bütünün yalnızlığı çalışmalarda ağırlıklı olarak ağaç kökleri ile ele alınmıştır.Tez kapsamında yapılan çalışmalar; yaşanılan bölgede yaratılan sistemli tahribata tepki olarak oluşturulmuş işlerdir. Çalışmalarda ağaç dalları, kökler ve çalıların kesilerek bir yığın halinde tek başına ve üst üste atıldığı anlar ön plana çıkartılmıştır. İstif olma / sıkışma durumunda ortaya çıkan entropik durum da eserlerin odağındadır. Düzen içindeki düzensizliğin sürekli arttığı, kaos ve karmaşıklığa sürüklendiği dünyada entropi kavramının doğadaki karşılığı sorgulanarak estetik değerin sanatta incelenmesi sağlanmıştır. Tez çalışmalarında ele alınan entropi, kesilen ağaçtan geriye kalan ağaç kökleri sanatsal imge olarak bozulmuşluğun temsili olarak ele alınmıştır. Bu tez ile soyut olan entropi kavramı somut nesne görüntüleri ile ortaya konmuştur. | |
dc.description.abstract | In this thesis, in which the reflections of the aesthetic expression of the concept of entropy in painting is investigated, the acceleration of entropy, which prepares the ground for the deterioration and destruction of nature, forms the basis of the study. By revealing the importance of the effects that accelerate entropy with an artistic language, it is aimed to ensure the development of my personal language of expression and to gain attention to nature again. For this goal, the visual meaning of the expression was investigated in terms of destruction in nature, and the works of art and the studies carried out within the scope of the thesis were applied by researching the artistic dimension of entropy. The content of the studies carried out within the scope of this thesis is limited to the entropic relationship of nature, which is deteriorated by human influence and natural causes. It is aimed to depict the deteriorated environments artistically and to emphasize the destructiveness by acting as a witness. The loneliness of the whole, which has been torn from its place and disintegrated, has been dealt with mainly by tree roots in the studies.Studies carried out within the scope of the thesis; works created in response to the systematic destruction created in the inhabited area. In these works, the moments when tree branches, roots and bushes are cut and thrown in a heap alone and on top of each other are brought to the fore. The entropic situation that occurs in the case of being stacked / compressed is also in the focus of the works. In a world where the disorder in the order is constantly increasing and dragged into chaos and complexity, the equivalent of the concept of entropy in nature has been questioned and aesthetic value has been examined in art. The entropy discussed in this thesis studies, the tree roots remaining from the felled tree are considered as the representation of corruption as an artistic image. In this thesis, the abstract concept of entropy is revealed with concrete object images. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Resimde entropi estetiği | |
dc.title.alternative | Entropy aesthetics in painting | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2022-12-29 | |
dc.contributor.department | Resim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Disorder | |
dc.subject.ytm | Aesthetics sensivity | |
dc.subject.ytm | Transformational shift | |
dc.identifier.yokid | 10338735 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 766213 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |