Show simple item record

dc.contributor.advisorRüzgar, Necla
dc.contributor.authorCoşkun, Gilas
dc.date.accessioned2023-09-22T11:50:21Z
dc.date.available2023-09-22T11:50:21Z
dc.date.submitted2022-09-01
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736583
dc.description.abstractVideo sanatı günümüz sanatının en önemli ifade biçimlerinden biridir. Yaşadığımız yüzyılın sürekli gelişen canlı yapısı ve sosyal, kültürel, ekonomik, teknolojik, bilimsel ilerlemeler sanat arayışlarına çeşitlilik kazandırmıştır. Bu canlı yapı, sanatçıların farklı teknik ve üsluplar kullanarak yeni görsel anlatımlar yaratmasına olanak sağlamıştır. Bu noktada çağdaş sanat nesneleri ve yapıtları, bir düşünce nesnesine dönüşürken, bu dönüşümü takip eden gelişmeler sanatçılara yeni yaklaşım olanakları sunmuştur. Video sanatının kendine özgü ifade biçimi, onu sinemadan ayırırken; bu özelliği, aynı zamanda sanatçının da sınırlarını genişletmektedir. Teknolojinin ve geleneksel sanat unsurlarının bir arada kullanılması, daha yenilikçi yaklaşımlara imkân sağlamaktadır.Burada `yenilik` ile vurgulanmak istenen geçmiş, bugün ve gelecek arasında imge köprüleri kurmaktır. Sanatçıların geleneksel sanat dilini çağdaş teknolojilerle birleştirmeleri, yeni imge yorumları ortaya koymalarını sağlamıştır. Bu tezin ana motifi de gelenek ve yenilik arasında köprüler kurmaya, yeni imge kolajları oluşturmaya odaklıdır. Resim, yağlı boya, kolaj gibi kadim ifade teknikleri ile teknolojinin sanata sunduğu yeni ifade olanaklarını birleştirmek ve bunlar arasında ilişkilenmeler kurmak bu tezin problem edindiği bir diğer noktadır.
dc.description.abstractVideo art is one of the most significant modes of expression of today's art. The ever-evolving living nature of the century we live in and social, cultural, economic, technological and scientific advances have added diversity to the pursuit of art. This lively structure allowed the artists to create new visual expressions using different techniques and styles. At this point, while contemporary art objects and works turn into an object of thought, the developments following this transformation have offered new approaches to artists. While the unique approach of video art distinguishes it self from cinema; This feature also expands the limits of the artist. The combination of technology and traditional art elements allows for more innovative approaches.What is meant to be emphasized with `innovation` here is to build image bridges between the past, present and future. Combining the traditional art language with contemporary technologies has enabled the artists to reveal new image interpretations. The leading motif of this thesis is to build bridges between tradition and innovation and to create new image collages.Combining ancient expression techniques such as painting, oil painting, collage with the new expression possibilities offered by technology to art and establishing dialogues between them is another problem that this thesis has.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleVideoya sızan resim
dc.title.alternativeThe leakage of painting to video
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-09-01
dc.contributor.departmentResim Ana Sanat Dalı
dc.identifier.yokid10294327
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid735520
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess