Show simple item record

dc.contributor.advisorAktuğ, Mustafa Salim
dc.contributor.authorYakut, Mehmet
dc.date.accessioned2023-09-22T11:50:18Z
dc.date.available2023-09-22T11:50:18Z
dc.date.submitted2022-10-07
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736573
dc.description.abstractBu çalışma, nesnelerin mekan ile arasındaki bağlamları dönemsel olarak ele alan, sanatçıların nesneleri hangi alanda nasıl kullandıkları, Marchel Duchamp'ın hazır nesnenin sanat eseri olabilme kavramını, Joseph Beuys'un hazır nesne kullanımı ile sanat eseri ortaya çıkarma fikrini kendi işlerimdeki nesnelerin mekân boyutunda kavramsal anlamlara dönüşmesini sağlayan temel fikri oluşturma sürecimi nasıl etkilediğini ele alır.Çalışma, üç bölümden oluşmaktadır. I. Bölüm, nesne nedir ve mekan nedir sorularının açıklandığı ve nesnenin natürmort ile ilişkisi ile başlayan, natürmort sanatçılarının kompozisyonlarında kullandıkları nesnelerin mekan ile bağlamlarını irdelemektedir. II. Bölüm ise, endüstri ürünü nesne kullanımlarının hazır nesne kullanan sanatçıların hazır nesnenin sanat eseri olabilme durumunu ele almaya çalışıyor. III. Bölüm ise çalışmalarımda sanat nesnelerimi oluşturma sürecimde yaşadığım ve gözlemlediğim durumları ortaya koyduğum, çalışmalarımın hazır nesne ile bağlantılarının görselleri ile anlatımları arasında bağlantıların açıklanmasını, bu sürecimin oluşmasındaki çocukluğumda demir atölyesinde büyümenin bilinçaltımda oluşturduğu demir heykel düşünesinin sanatımı nasıl etkilediği açıklanacaktır.
dc.description.abstractThis study examines the contexts between objects and space periodically, how the artists use the objects in which area, Marchel Duchamp's concept of a ready-made object being a work of art, Joseph Beuys's idea of creating a work of art with the use of ready-made objects in the spatial dimension of the objects in my own works. It discusses how it affects my process of forming the basic idea that turns it into meanings.The study consists of three parts. Chapter I examines the space and context of the objects used by still life artists in their compositions, starting with the explanation of the questions of what is an object and what is a space, and the relationship of the object with still life. II. On the other hand, the section tries to deal with the use of industrial objects by artists using ready-made objects, where the ready-made object can be a work of art.III. In the second part, I will explain the situations that I have experienced and observed in the process of creating my art objects in my works, explaining the connections between the visuals and expressions of the connections of my works with the ready-made object, and how the idea of iron sculpture created in my subconscious mind during the formation of this process will be explained.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleGörsel sanatlarda nesne ve mekan ilişkisi
dc.title.alternativeThe uncanny of the body and reflections on arts
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-10-07
dc.contributor.departmentResim Ana Sanat Dalı
dc.identifier.yokid10292538
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid733355
dc.description.pages60
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess