Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldız, Pelin
dc.contributor.authorYılmaz, Zeynep
dc.date.accessioned2023-09-22T11:50:13Z
dc.date.available2023-09-22T11:50:13Z
dc.date.submitted2022-07-06
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736559
dc.description.abstractİnternetin ortaya çıkmasıyla hayatımız şekillenmeye ve değişmeye başlamıştır. Bu değişikliklerin iç mekanlarda da gözlemlenebilir hale gelmesiyle, araştırmanın da konusu olan sosyal medyanın iç mekan biçimlenişine etkisi literatüre kazandırmak amaçlanmıştır. Araştırmanın amacı, iç mimarlıkta ve iç mekanda yaşanan gelişmelere neden olan sebepler arasında sosyal medya ile ilişkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırmada iç mekan kavramı sınırlandırılmak için 3. Nesil kahve dükkanları seçilmiştir. Kahve mekanları ile ilgili literatür çalışması yapılmış, örnek mekanlar incelenmiştir.Çalışmanın birinci bölümünde sosyal medya kavramı açıklanmış, ortaya çıkışı ve günümüz sosyal medyasından bahsedilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde sosyal medya ve mekan ele alınmış, mekan ve iç mekan kavramları açıklanmış, mekan tasarımında sosyal medyanın etkisi araştırılmış. Sosyal medyanın izleri görülen kent mekanları, müzeler, alışveriş merkezleri ve çalışmanın odak noktası olan kafe mekanlarına yer verilmiştir. `Selfie` ya da `Experium` olarak adlandırılan müzelerin dünyadaki örnekleri incelenmiştir. Yeni bir kavram olan experium'un Türkiye'deki örnekleri araştırılmıştır. Kafe mekanlarındaki etkisi incelenmek için kahvehane kültüründen günümüz kafelere olan dönüşümü ele alınmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümünde Ankara'da bulunan 8 adet üçüncü nesil kahve mekanı olarak nitelendirilen mekanlar incelenmiş Instagram'da yapılan paylaşımlar üzerinden değerlendirme yapılmıştır. İçlerinden `A4 Kahve` seçilmiş, sosyal medyanın iç mekan üzerindeki etkisi Instagram paylaşımları üzerinden içerik analizi yöntemi ile araştırılmıştır. Yapılan çalışmalar sonucunda bir mekan önerisinde bulunulmuştur.
dc.description.abstractWith the emergence of the Internet, our lives have begun to take shape and change. It is aimed to bring the effect of social media, which is also the subject of the research, on the formation of interior spaces to the literature, as these changes become observable in interior spaces as well. The aim of the research is to reveal the relationship between social media and the reasons that cause developments in interior architecture and interior space. In the research, 3rd generation coffee shops were selected to limit the concept of interior space. A literature study about coffee places has been made and sample places have been examined.In the first part of the study, the concept of social media is explained, its emergence and today's social media are mentioned. In the second part of the study, social media and space were discussed, the concepts of space and interior space were explained, and the effect of social media on space design was investigated. Urban spaces, museums, shopping centers and cafes, which are the focus of the study, are included. Examples of museums called `Selfie` or `Experium` in the world have been examined. The examples of experium, which is a new concept, in Turkey have been researched. The transformation from coffeehouse culture to today's cafes has been discussed in order to examine the effect on cafe spaces. In the third part of the study, 8 places in Ankara that are described as third generation coffee places were examined and an evaluation was made on the shares made on Instagram. `A4 Coffee` was chosen among them, and the effect of social media on the interior was investigated by content analysis method through Instagram shares. As a result of the studies, a venue proposal was made.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleSosyal medyanın iç mekan biçimlenişine etkisi: Instagram uygulaması üzerinden kafe mekanları incelemesi
dc.title.alternativeThe effect of social media on interior design: A review of cafe spaces via Instagram application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-07-06
dc.contributor.departmentİç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPhoto sharing
dc.identifier.yokid10323839
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid730562
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess