Show simple item record

dc.contributor.advisorElibol, Gülçin Cankız
dc.contributor.authorPürlüsoy, İnci
dc.date.accessioned2023-09-22T11:50:13Z
dc.date.available2023-09-22T11:50:13Z
dc.date.submitted2022-09-16
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736557
dc.description.abstractİlkokul eğitim yapıları çocukların evlerinden sonra zamanlarının büyük bir bölümünü geçirdikleri, toplumsal yaşamla tanıştıkları yerdir. Güncel eğitim yaklaşımlarında öğretmek kavramından uzaklaşılarak öğrenme kavramı odak olarak belirlenmiştir. Eğitim yapılarında öğrenmenin merkezinde yer alan sınıfların güncel eğitim yaklaşımlarına göre halihazırda kullanılmakta olan düzeninde değişim gerektirdiği kabul edilebilir. Bu çalışma ile ilkokullarda öğrenme mekanlarının güncel yaklaşımlara göre nasıl değiştiğini ve nasıl şekillenmesi gerektiğini sorgulamak amaçlanmıştır. İlkokulun çocuğun öğrenimindeki yerine ve önemine vurgu yapılarak çalışma kapsamı ilkokul sınıf mekanları ile sınırlandırılmıştır. İlkokul yapılarında yer alan öğrenme mekanlarının mekânsal ihtiyaçlarını belirlemek, çalışma kapsamını oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında, öğretmenlerin sınıflardaki mekânsal özellikler, düzenlemeler ve gereksinimler konusundaki görüşleri alınarak, güncel eğitim yaklaşımlarına göre öğrenme mekânında neler olması gerektiği, ihtiyaçların nasıl değişebildiği araştırılmıştır. Nitel bir araştırma olarak planlanan bu çalışmada yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler ile veri toplanması hedeflenerek, örneklem grubundan ziyade bir çalışma grubu belirlenmiştir. Bu hedefle Millî Eğitim Bakanlığı tarafından geleceğin sınıflarının planlanması ile ilgili uluslararası düzeyde yürütülen Future Classroom Lab projesinde yer alan ilkokul sınıf öğretmenleri arasından çalışma grubunda yer alacak katılımcılar kartopu yöntemi ile belirlenmiştir. Belirlenen on dört sınıf öğretmeni ile çevrimiçi görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeler sonucunda verilen cevaplardan elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Esneklik, mobilya-donatı, aydınlatma, renk, havalandırma, sıcaklık, gürültü, estetik, eğitim araç gereçleri, güvenlik kavramları irdelenerek güncel eğitim yaklaşımlarına uygun öğrenme mekanlarının tasarlanması gerektiği sonucuna varılmıştır. Literatür taraması ve analizlerden elde edilen bilgiler ışığında güncel eğitim yaklaşımlarına göre öğrenme mekanlarının tasarımına yönelik önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractPrimary school education structures are the places where children spend most of their time after their homes and get acquainted with public life. In current education approaches, the concept of learning has been determined as the focus by moving away from the concept of teaching. It can be accepted that the classrooms, which are at the center of learning in educational structures, require a change in the currently used arrangement according to current education approaches. In this study, it is aimed to question how learning places in primary schools have changed and how they should be shaped according to current approaches. By emphasizing the value and importance of primary school in children's learning, the scope of the study was limited to primary school classrooms. Determining the spatial needs of learning spaces in primary school buildings constitutes the scope of the study. Within the scope of the study, what should be present in the learning space and how the needs can change according to current education approaches were investigated by taking the opinions of the teachers on the spatial characteristics, arrangements and requirements in the classrooms. In this study, which was planned as a qualitative research, it was aimed to collect data with semi-structured in-depth interviews and a study group was determined rather than the sample group. With this aim, participants in the study group were determined with the snowball method among the primary school classroom teachers who took part in the Future Classroom Lab project carried out at the international level by the Ministry of National Education on the planning of the future classrooms. Online interviews were conducted with fourteen designated classroom teachers. The data obtained from the answers given as a result of the interviews were subjected to content analysis. By examining the concepts of flexibility, furniture-equipment, lighting, color, ventilation, temperature, noise, aesthetics, educational equipment and security, it was concluded that learning spaces should be designed in accordance with current education approaches. Guided by the information obtained from the literature review and analysis, recommendations were made for the design of learning spaces in accordance with current educational approaches.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleEğitim mekanları ve güncel yaklaşımlar: Esnek öğrenme alanları
dc.title.alternativeEducational spaces and current approches: Flexible learning areas
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2022-09-16
dc.contributor.departmentİç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10322041
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid738317
dc.description.pages182
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess