Show simple item record

dc.contributor.advisorKoca, Duygu
dc.contributor.authorGürdağ, Buşra
dc.date.accessioned2023-09-22T11:50:01Z
dc.date.available2023-09-22T11:50:01Z
dc.date.submitted2023-06-21
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736521
dc.description.abstractYaygın olarak kullanılan temsil ortamlarının deneyimlenen mekân anlayışından çok teknik ile ilgili olması problemi yeni temsil ortamları üzerine düşünmeyi gerektirmez mi? Mimarlık sergileri kendilerine özgü mekânsallığıyla göndergesi mekânsal deneyim olan temsil ortamları olarak kurgulanabilir mi? Çalışma bu sorular doğrultusunda mimarlık sergisini bir mimari temsil ortamı olarak kabul eder; mimarlık sergisini deneyimsel temsil olarak konumlandırmayı ve mekânın deneyimsel niteliklerinin sergi aracılığıyla temsilini tartışmayı amaçlar.Mimari temsil ve mekânsal deneyim arasındaki ilişkinin çözümlenebilmesi için deneyimsel temsil kavramından yola çıkılmıştır. Deneyimsel temsil kavramı mevcut bir nesneyi referans almayan, mimari fikri cisimleştiren ve mekân deneyimi ile ilişkilendirilebilen temsil türlerine işaret eder. Deneyimsel temsiller bir bakıma mimari alanı öznenin deneyimine ve yorumuna açan deneyimsel araçlardır. Bu noktada temsili deneyimin yapısına dikkat çekme gereği duyulmuştur. Temsiller söz konusu olduğunda araç ve içerik ayrımının yapılması önem taşır çünkü temsili deneyim içeriğin sahip olduğu nitelikler tarafından belirlenir. Buradan hareketle deneyimsel temsillerin mekânın deneyimsel niteliklerini iletmesi beklenir. Literatür araştırması ile elde edilen ve mekânın deneyimsel nitelikleri olarak adlandırılan yedi nitelik (ışık-gölge, akustik-ses, oran-ölçek, renk-doku, hareket, zamansallık, manzara-yer ile kurulan ilişki) temsil ortamlarını değerlendirmekte kullanılabilecek bir araç olarak önerilmiş ve Venedik Bienali 12. Uluslararası Mimarlık Sergisi bu nitelikler üzerinden irdelenmiştir. Elde edilen bulgular; mekânın deneyimsel niteliklerinin sergi aracılığıyla temsili ve serginin bütününe etki eden kurgusal kararlar doğrultusunda yorumlanarak mekânsal niteliklerin nasıl temsil edildiği ve temsili deneyimin nasıl yapılandırıldığına dikkat çekilmiş ve mimari temsil ortamı olarak serginin güçlü yönleri ortaya konmuştur. Anahtar sözcükler: mimarlık sergisi, mimari temsil, deneyimsel temsil, mekânın deneyimsel nitelikleri, mekân deneyimi, algısal deneyim, Venedik Bienali
dc.description.abstractDoesn't the problem of representational mediums commonly used being more technical than experiential require thinking about new representational environments? Can architectural exhibitions, with their unique spatiality, be designed as representational environments whose referent is spatial experience? In line with these questions, by accepting the architectural exhibition as a medium of architectural representation, the study aims to position the architectural exhibition as an experiential representation and to discuss the representation of the experiential qualities of space through the exhibition.In order to analyze the relationship between architectural representation and spatial experience, the concept of experiential representation is used. Experiential representation refers to types of representation that do not refer to an existing object, that embody the architectural idea, and that can be associated with the experience of space. Experiential representations are experiential tools that open up the architectural space to the subject's experience and interpretation. At this point, it is necessary to draw attention to the structure of representational experience. It is important to distinguish between the medium and the content of a representational experience because the representational experience is determined by the qualities of the content. Experiential representations are therefore expected to convey the experiential qualities of space. Seven qualities (light-shadow, acoustics-sound, proportion-scale, color-texture, movement, temporality, landscape-the relationship established with place), which are called experiential qualities of space and obtained through literature research, are proposed as a tool that can be used to evaluate representational environments and the 12th International Architecture Exhibition of the Venice Biennale is examined through these qualities. The findings drew attention to how spatial qualities are represented and how the representational experience is structured by interpreting the representation of the experiential qualities of the space through the exhibition and the fictional decisions that affect the entire exhibition as a medium of architectural representation have been revealed. Keywords: architecture exhibition, architectural representation, experiential representation, experiential qualities of space, experience of space, perceptual experience, Venice Biennaleen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleMekânın deneyimsel temsili: Venedik Bienali 12. Uluslararası Mimarlık Sergisi örneği
dc.title.alternativeExperiential representation of space: Case of Venice Biennale 12th International Architecture exhibition
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2023-06-21
dc.contributor.departmentİç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10255617
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid797988
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess