İzometrik mobil oyunlarda modüler tasarım yöntemleri ve bir uygulama çalışması
dc.contributor.advisor | Sarıkavak, Namık Kemal | |
dc.contributor.author | Armutcı, Bayram | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:50:01Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:50:01Z | |
dc.date.submitted | 2023-07-17 | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736520 | |
dc.description.abstract | Tarih boyunca video oyunları grafikleri, gelişen ve değişen teknoloji ile paralelbir biçimde ilerleme kaydetmiştir. Yetmişli yılların başında geliştirilen videooyunları döneminin oyun oynatabilen cihazlarının (konsollar, arcademakinaları) sahip olduğu donanımsal özellikler nedeniyle oldukça basit biryapıdayken, ilerleyen yıllarda ise oyun oynatabilen cihazların grafik işlemekapasitesinin gittikçe artması, önce iki boyutlu grafiklerin doğuşuna,sonrasında ise üç boyutlu grafiklerin ortaya çıkışını sağlamıştır. Bu gelişmelersayesinde günümüz oyun grafikleri oldukça gerçekçi sayılabilecek bir boyutaulaşmıştır.İzometrik oyun grafikleri ise henüz cihazların donanımsal açıdan yeterliolmadığı zamanlarda, video oyunlarında üç boyutlu görünüm elde etmek içinkullanılmıştır. Bu yöntem ile iki boyutlu oyun grafikleri üç boyut oluşturacakbiçimde tasarlanarak oyunlarda kullanılmış, bu sayede döneminin kısıtlıdonanım özelliklerine sahip cihazları üzerinde çalıştırılabilen, grafik kalitesibakımından oldukça zengin oyunlar geliştirip oyuncuya sunulmuştur. Ayrıcaizometrik grafikler, oyun içeriklerini hızlı ve verimli bir biçimde oluşturma imkanısunan modüler tasarım yöntemine uygun olduğu gibi, oyunun oynanışözelliklerine sağladığı katkılar ile günümüzde halen oyunlarda görülmektedir.Bu çalışmada, izometrik grafiklerin mobil cihazlarda oynatılan oyunlardakullanımının sağlayacağı yararların tespit edilmesi amacıyla bir uygulamaçalışması yapılmış, izometrik grafiklerin mobil oyun geliştirme sürecindesağladığı avantaj ve dezavantajların uygulama çalışması üzerinden ortayakoyulması hedeflenmiştir. | |
dc.description.abstract | Throughout history, video games graphics have progressed in parallel withdeveloping and changing technology. While the video games developed in theearly seventies had a very simple structure due to the hardware features of thegame-playing devices (console, arcade machines) of the era, the increasinggraphics processing capacity of the game-playing devices in the following yearsled to the birth of two-dimensional graphics and then the emergence of threedimensionalgraphics. provided the output. Thanks to these developments,today's game graphics have reached a size that can be considered quiterealistic.Isometric game graphics, on the other hand, were used to obtain a threedimensionalview in video games when the devices were not yet sufficient interms of hardware. With this method, two-dimensional game graphics weredesigned to form three dimensions and used in games, so that games that canbe run on devices with limited hardware features of the period, rich in graphicsquality, were developed and presented to the player. In addition, isometricgraphics are suitable for the modular design method that provides theopportunity to create game contents quickly and efficiently, and they are stillseen in games today with their contributions to the gameplay features of thegame.In this study, an application study was conducted to determine the benefits ofusing isometric graphics in games played on mobile devices, and it was aimedto reveal the advantages and disadvantages of isometric graphics in the mobilegame development process through the application study. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | İzometrik mobil oyunlarda modüler tasarım yöntemleri ve bir uygulama çalışması | |
dc.title.alternative | Modular design methods and application study in isometric mobile games | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2023-07-17 | |
dc.contributor.department | Grafik Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Computer graphics | |
dc.subject.ytm | Graphic design | |
dc.subject.ytm | Motion graphics | |
dc.identifier.yokid | 10340268 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 798544 | |
dc.description.pages | 189 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |