Görsel tasarımda pop sürrealizm etkisi ve pedodonti kliniği için örnek uygulamalar
dc.contributor.advisor | Atılgan, Nadire Şule | |
dc.contributor.author | Uzun, Eda | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:50:00Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:50:00Z | |
dc.date.submitted | 2023-07-17 | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736517 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Pop Sürrealizm'in tarihsel kökleri, gelişimi ve güncel hali incelenerek sağlıkta sanatın önemine dayanan araştırmalar doğrultusunda Pop Sürrealist uygulama çalışmaları yapmaktır. Uygulamaların, Ankara'da yaşayan ve herhangi bir nedenle Hacettepe Üniversitesi, Diş Hekimliği Fakültesi, Pedodonti Bölümüne başvuran 7-11 yaş aralığındaki çocuklar için oluşturulması hedeflenmiştir. Bu sayede, çocuklar için olumlu dikkat dağınıklığı kaynakları yaratılarak ve çocuklar sanat eseri ile bir araya getirilerek çocukların sanat eseri kültürlerinin oluşturulmasına da destek olunabilecektir. Tezin birinci bölümünde, illüstrasyonun ve Pop Sürrealizm'in sanat ve tasarım bağlamında anlaşılabilmesi için kavramsal bir araştırma sunulmuştur. İllüstrasyonun tanımı, grafik tasarım ve resimle ilişkisi, çocuk materyallerinde kullanımı ve bir sanat hareketi olan Pop Sürrealizm'in tarihsel kökleri (Dada, Sürrealizm, Pop Sanat) ortaya koyulmuştur. Tezin ikinci bölümünde, Lowbrow Sanat'ın anlamı, ortaya çıkışı, Pop Sürrealizm ve bu sanat hareketin kullandığı popüler kültür öğeleri, anlatım yöntemleri, teknikler ve sanatçı örneklerinden bahsedilmiştir. Pop Sürrealizm hakkında geniş çaplı bir araştırma sunulmuştur. Tezin üçüncü bölümünde ise sanat ve sağlık ilişkisi üzerine kurgulanmıştır. Sanatın sağlık tarihi ve görsel sanatların hasta üzerindeki etkisi ortaya koyulmuş, sanat ortamlarının yurt içi ve yurt dışı hastane örnekleri incelenmiştir. Tezin son bölümü olan dördüncü bölümünde, Hacettepe Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Pedodonti Bölümü için gerçekleştirilen uygulamaların değerlendirilmesi yapılmıştır. Araştırmanın kavramsal kısmı içerik analizleriyle gerçekleştirilmiştir. Uygulamaların değerlendirilmesi aşamasında ise görüşme ve gözlem veri toplama yöntemleri kullanılarak ulaşılan bilgilerin analizleri yapılmıştır. Hacettepe Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Pedodonti Bölümünde uygulanan ve sonraki aşamada çocukların bu tarz uygulamalar hakkındaki görüşleri üzerine veriler elde edilmiştir. Sonuç bölümünde ise uygulamaların çocukların dikkatini çekme potansiyelleri değerlendirilmiş ve sanat ve tıp alanında geliştirilmesi gerekli olan ilişkiler analiz edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the historical roots, development and current state of Pop Surrealism and to carry out Pop Surrealist practice studies based on the importance of art in health. It is aimed to create applications for children between the ages of 7-11, who live in Ankara and apply to Hacettepe University, Faculty of Dentistry, Pedodontics for any reason. In this way, the creation of positive distraction sources for children, the creation of children's culture of art by bringing together with the work of art can be supported. In the first part of the thesis, a conceptual research is presented in order to understand illustration and Pop Surrealism in the context of art and design. The definition of illustration, the relationship between graphic design and painting, its use in children's materials, and the historical roots (Dada, surrealism, pop art) of pop surrealism, an art movement, have been put forward. In the second part of the thesis, the meaining and emergence of Lowbrow Art, popular cultural elements used by this art movement, narrative methods, techniques and examples of artists are mentioned. A large-scale research on Pop Surrealism has been presented. The third part of the thesis is based on the relationship between art and health. The health history of art and the effect of visual arts on the patient were revealed, and domestic and foreign hospital examples of art environments were examined. In the fourth part, which is the last part of the thesis, the applications carried out for Hacettepe University Faculty of Dentistry Pedodontics Department are evaluated. The conceptual part of the research was carried out with content analysis. In the evaluation of applications, interview and observation data collection methods were analyzed by using the methods. Data were obtained on the practices in Hacettepe University Faculty of Dentistry Department of Pedodontics and the views of children on such practices at the next stage. In the conclusion part, the potential of the applications to attract children's attention was evaluated and the relations that needed to be developed in the field of art and medicine were analyzed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Görsel tasarımda pop sürrealizm etkisi ve pedodonti kliniği için örnek uygulamalar | |
dc.title.alternative | Pop surrealism effect in visual design and example applications for pedodontics clinic | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2023-07-17 | |
dc.contributor.department | Grafik Ana Sanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10256598 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 800084 | |
dc.description.pages | 197 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |