Show simple item record

dc.contributor.advisorŞener, Seval
dc.contributor.authorKurt, Metin Alper
dc.date.accessioned2023-09-22T11:49:58Z
dc.date.available2023-09-22T11:49:58Z
dc.date.submitted2023-02-15
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736512
dc.description.abstractHeykel Sanatında Gecekondu İmgesi ve Hatırlama başlıklı bu raporda ilkolarak gecekondu olgusu ele alınmıştır. Sanat ve hatırlama ilişkisiyle elealınan bu olgunun temelinde, rapor yazarının doğduğu Atapark mahallesindeyer alan 266 numaralı gecekondu evin yok olması yer almaktadır. Raporkapsamında gecekondu olgusunun ele alınmasının ardından diğersanatçıların üretimleri araştırılarak örnekleri metne eklenmiştir. Uygulamasüreçlerinde başlangıçta beton, inşaat malzemeleri, visco sünger gibi güncelmalzemelerle çalışmalar üretilmiştir. Sürecin devamında gecekondunun birimgeye evrilmesiyle ve hatırlanmaya çalışılan bir yeri işaret etmesiylemalzemede ve sanatsal ifade biçiminde değişikliğe gidilmiş; güncelmalzemenin yerini mermer almıştır. Mermer ve gecekondu imgesi üzerindengeçmişi hatırlama ve imgeyi ebedi bir yerde tutma amacı güdülmüştür.Gecekondunun fiziki geçiciliğinin zıttı olan mermerle ele alınması yenisorgulamalara yer açmıştır.Anahtar sözcükler: Gecekondu, dönüşüm, hafıza, hatırlama, imge, mermer.
dc.description.abstractIn this report, titled Slum Image and Remembrance in Sculpture Art, thephenomenon of slum was first discussed. The reason for this phenomenon,which is handled with the relationship between art and remembrance, is thedestruction of the shanty house number 266 in the Atapark neighborhood,where the report author was born. After the slum phenomenon was discussedwithin the scope of the report, the productions of other artists wereresearched and examples were added to the text. In the applicationprocesses, initially, studies were produced with up-to-date materials such asconcrete, construction materials and visco sponge. In the continuation of theprocess, changes were made in the material and in the form of artisticexpression, with the slum evolving into an image and pointing to a place thatwas tried to be remembered; Marble has replaced the current material.Through the image of marble and slum, it is aimed to remember the past andto keep the image in an eternal place. The fact that the slum is handled withmarble, which is the opposite of its physical temporality, has opened up newquestions.Keywords: Slum, transformation, memory, recollection, image, marble.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleHeykel sanatında gecekondu imgesi ve hatırlama
dc.title.alternativeSlum image and remembrance in sculpture art
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-02-15
dc.contributor.departmentHeykel Ana Sanat Dalı
dc.identifier.yokid10293308
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid771972
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess