Okul-üniversite işbirliği ile lise son sınıföğrencilerinin mesleki yönelimlerinin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Taşdemir, Fazilet | |
dc.contributor.author | Unsur, Cihat | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:49:25Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:49:25Z | |
dc.date.submitted | 2023-07-19 | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736430 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada lise son sınıf öğrencilerinin mesleki farkındalıklarının okul üniversite işbirliği ile mesleki farkındalıklarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri Rize ilinin Ardeşen ilçesinde bulunan fen lisesinde okuyan 30 son sınıf öğrencisi üzerinden toplanmıştır. Araştırmada bilgi toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Formun uzman görüşü, görüş birliği alınarak sağlanmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilere yarı yapılandırılmış yedi maddelik görüşme formu verilerek görüşleri alınmıştır.Katılımcılarla yapılan görüşmeler sonrasında alınan cevaplar çözümlenerek verilerin frekans ve yüzde tabloları oluşturulmuştur. Elde edilen bulgular sonucunda okul-üniversite işbirliği kapsamında lise son sınıf öğrencisine yönelik yapılan bu araştırma, öğrencilerin üniversite sınavına motive olma konusunda, yönelecekleri meslek konusunda ve seçecekleri mesleği tanıma kapsamında olumlu sonuçlar vermiştir. Araştırmanın alana ve araştırmacılara katkı sunacağı düşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | This study mainly investigated the professional awareness level of high school senior students with school-university cooperation. This study is correlational in its nature. The research data were collected from 30 senior high school students studying at the science high school in Ardeşen district of Rize province. In the study, a semi-structured interview form developed by the researcher was used as a tool to collect information. The expert opinion of the form was provided by consensus. A semi-structured seven-item interview form was distributed to the students participating in the study to get their opinions. Following the interviews conducted with the participants, the responses were analyzed and the frequency and percentage tables of the data were formed. The findings of this study which was conducted on senior high school students who are about to start their university education within the scope of school-university collaboration, manifested positive results in terms of motivation for the university exam, the the profession they will gravitate to and in terms of recognizing the profession they will choose. The study is expected to contribute to the field and to other researchers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul-üniversite işbirliği ile lise son sınıföğrencilerinin mesleki yönelimlerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determination of professional directions of highschool students with school-university cooperation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-07-19 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Vocational choice | |
dc.subject.ytm | Occupational aspirations | |
dc.subject.ytm | Occupational interest | |
dc.subject.ytm | Preference | |
dc.subject.ytm | Preference formation | |
dc.subject.ytm | School-university partnership | |
dc.identifier.yokid | 10297074 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 715238 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |