Show simple item record

dc.contributor.advisorTaşdemir, Fazilet
dc.contributor.authorUnsur, Cihat
dc.date.accessioned2023-09-22T11:49:25Z
dc.date.available2023-09-22T11:49:25Z
dc.date.submitted2023-07-19
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736430
dc.description.abstractBu araştırmada lise son sınıf öğrencilerinin mesleki farkındalıklarının okul üniversite işbirliği ile mesleki farkındalıklarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri Rize ilinin Ardeşen ilçesinde bulunan fen lisesinde okuyan 30 son sınıf öğrencisi üzerinden toplanmıştır. Araştırmada bilgi toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Formun uzman görüşü, görüş birliği alınarak sağlanmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilere yarı yapılandırılmış yedi maddelik görüşme formu verilerek görüşleri alınmıştır.Katılımcılarla yapılan görüşmeler sonrasında alınan cevaplar çözümlenerek verilerin frekans ve yüzde tabloları oluşturulmuştur. Elde edilen bulgular sonucunda okul-üniversite işbirliği kapsamında lise son sınıf öğrencisine yönelik yapılan bu araştırma, öğrencilerin üniversite sınavına motive olma konusunda, yönelecekleri meslek konusunda ve seçecekleri mesleği tanıma kapsamında olumlu sonuçlar vermiştir. Araştırmanın alana ve araştırmacılara katkı sunacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstractThis study mainly investigated the professional awareness level of high school senior students with school-university cooperation. This study is correlational in its nature. The research data were collected from 30 senior high school students studying at the science high school in Ardeşen district of Rize province. In the study, a semi-structured interview form developed by the researcher was used as a tool to collect information. The expert opinion of the form was provided by consensus. A semi-structured seven-item interview form was distributed to the students participating in the study to get their opinions. Following the interviews conducted with the participants, the responses were analyzed and the frequency and percentage tables of the data were formed. The findings of this study which was conducted on senior high school students who are about to start their university education within the scope of school-university collaboration, manifested positive results in terms of motivation for the university exam, the the profession they will gravitate to and in terms of recognizing the profession they will choose. The study is expected to contribute to the field and to other researchers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul-üniversite işbirliği ile lise son sınıföğrencilerinin mesleki yönelimlerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of professional directions of highschool students with school-university cooperation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-07-19
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmVocational choice
dc.subject.ytmOccupational aspirations
dc.subject.ytmOccupational interest
dc.subject.ytmPreference
dc.subject.ytmPreference formation
dc.subject.ytmSchool-university partnership
dc.identifier.yokid10297074
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityRECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid715238
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess