Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzgenel, Mustafa
dc.contributor.authorAçılan, Bilal Habeş
dc.date.accessioned2023-09-22T11:49:14Z
dc.date.available2023-09-22T11:49:14Z
dc.date.submitted2021-10-07
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736399
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğretmen yakınlık davranışlarının lise ve ortaokul öğrencilerinin okula bağlılık düzeylerine etkisini karşılaştırmaktır. Araştırma nicel araştırma yöntemine ve ilişkisel tarama modeline uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın evrenini, Beykoz ilçesinde kamu ortaokul ve liselerinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemi ise 615 ortaokul ve 458 lise öğrencisi olmak üzere toplam 1073 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler, `Okula Bağlılık Ölçeği` ve `Öğretmen Yakınlık Davranışları Ölçeği` kullanılarak toplanmıştır. Veriler t-testi, ANOVA, korelasyon ve regresyon analizleri yapılarak çözümlenmiştir. Bulgulara göre ortaokul öğrencilerinin öğretmen yakınlık davranışlarını algılama ve okula bağlılık düzeyleri, lise öğrencilerinin öğretmen yakınlık davranışlarını algılama ve okula bağlılık düzeylerinden anlamlı olarak daha yüksektir. Meslek lisesi ve Anadolu lisesi öğrencilerinin öğretmen yakınlık davranışa algıları ve okula bağlılık düzeyleri, imam hatip lisesi öğrencilerine göre daha yüksektir. Ortaokul ve lise öğrencilerinin algıladıkları öğretmen yakınlık davranışları ile öğrencilerin okula bağlılıkları arasında orta düzeyde ve pozitif yönde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Ortaokul öğrencilerinin algıladıkları öğretmen yakınlık davranışları, öğrencilerin okula bağlılıklarını anlamlı bir şekilde yordamıştır. Ortaokul öğrencilerinin algıladıkları öğretmen yakınlık davranışları, öğrencilerin okula bağlılıklarındaki toplam varyansın yaklaşık %32'sini açıklamaktadır. Lise öğrencilerinin algıladıkları öğretmen yakınlık davranışları, öğrencilerin okula bağlılıklarını anlamlı bir şekilde yordamıştır. Lise öğrencilerinin algıladıkları öğretmen yakınlık davranışları, öğrencilerin okula bağlılıklarındaki toplam varyansın yaklaşık %18'ini açıklamaktadır. Araştırma sonucuna göre ortaokul öğrencilerinin algıladıkları öğretmen yakınlık davranışları, öğrencilerin okula bağlılıklarını lise öğrencilerine göre daha yüksek etkilemektedir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to compare the effects of teacher immediacy behaviours on high school and secondary school students' school engagement levels. The quantitative research method and relational screening model were used in this study. Data collecting environment of the research study was composed of the students studying in puplic secondary and high schools in Beykoz. The sample of the research study consists of 1073 students in total; 615 secondary school and 458 high school students. The data were collected using `The School Engagement Scale` and `Teacher Immediacy Behaviour Scale`. The data were analyzed by making t-test, ANOVA, correlation and regression analysis. According to the findings, secondary school students' perception of teacher immediacy behaviours and school engagement levels are significantly higher than the high school students' perception of teacher immediacy behaviours and school engagement levels.Vocational high school and Anatolian high school students' perception of teacher immediacy behaviours and school engagement levels are higher than İmam Hatip high school students' perception of teacher immediacy behaviours and school engagement levels. A moderate and positive correlation was found between the teacher immediacy behaviours perceived by scondary and high school students the students' school engagements. The teacher immediacy behaviours perceived by secondary school students significantly predicted the students' school engagements. The teacher immediacy behaviours perceived by scondary school students explain approximately %32 of the total variance in students' school engagements. The teacher immediacy behaviours perceived by high school students significantly predicted the students' school engagements. The teacher immediacy behaviours perceived by high school students explain approximately %18 of the total variance in students' school engagements. According to the results of the research study, teacher immediacy behaviours perceived by scondary school students affect students' school engagement more than high school students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen yakınlık davranışlarının öğrencilerin okula bağlılık düzeylerine etkisi: Lise ve ortaokul karşılaştırması
dc.title.alternativeEffect of teacher immediacy behaviours on students' school engagement: A comparison of the high school and secondary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-10-07
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmSchool attachment
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmIntimacy
dc.subject.ytmTeacher immediacy
dc.identifier.yokid10272494
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid640340
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess