Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Murat
dc.contributor.authorÇırak, Sümeyya
dc.date.accessioned2023-09-22T11:49:09Z
dc.date.available2023-09-22T11:49:09Z
dc.date.submitted2022-08-15
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736386
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ülkemizde çocuklara yönelik Kur'ân ve Tefsir eğitiminin uygulama, yöntem ve problemlerini ele almaktır. Çocuk kavramı ve gelişim dönemleri, eğitim psikolojisi, fıkıh ve İslamî ekolden gelen eğitimciler gibi farklı disiplinler açısından incelenmiştir. Kur'ân ve Tefsir eğitimine duyulan ihtiyaca dikkat çekilerek, Kur'ân öğretiminde uygulanan teknikler tartışılmıştır. Araştırmamızda İstanbul ili, Sultanbeyli ilçesinde bulunan özel bir anaokulunun öğrencileri örneklem grubu olarak seçilmiş, literatür taraması, gözlem ve görüşme yöntemleri kullanılmıştır. Okul öncesi öğrencilerinin 4-6 yaş aralığında olması nedeniyle gözlem ve görüşmeler sınırlı düzeyde yapılabilmiştir. Öte yandan ülkemizde okul öncesi çocuklarda Kur'ân eğitimi ve çocuk tefsirlerine dair akademik çalışmalar oldukça azdır. Bu yönüyle çalışmanın, ülkemizdeki literatüre katkı sunması hedeflenmektedir.Anahtar Kelimeler: Çocuk, Okul öncesi, Kur'ân-ı Kerim, Tefsir, Eğitim, Yöntem
dc.description.abstractThe aim of this study is to discuss the practices, methods and problems of Qur'anic and Tafsir education for children in our country. The concept of child and its developmental stages are discussed in terms of different disciplines such as educational psychology, fiqh and Islamic methodology. The need for Qur'anic and Tafsir education was pointed out and the techniques applied in Qur'an education were discussed. In our research, a group of students from a private kindergarten in Istanbul, Sultanbeyli was selected as sample group and the methods of literature review, observation and interview were used. Due to the fact that preschool students are between the ages of 4-6, the observations and interviews could be limited. On the other hand there are very few academic studies on Qur'an education and children's tafsirs in preschool children in our country. With this aspect, this study aims to contribute to the literature in this field in our country.Keywords: Child, Kindergarten, Qur'an, Tafsir, Education, Method.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleÇocuklarda Kur'ân ve tefsir eğitimi
dc.title.alternativeQuran and interpretation education for children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-08-15
dc.contributor.departmentTemel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmChild education
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmIslam
dc.subject.ytmKoran
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmCommentary
dc.subject.ytmChildren
dc.identifier.yokid10223188
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid640298
dc.description.pages187
dc.publisher.disciplineTemel İslam Bilimleri Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess