Çocuklarda Kur'ân ve tefsir eğitimi
dc.contributor.advisor | Kaya, Murat | |
dc.contributor.author | Çırak, Sümeyya | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:49:09Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:49:09Z | |
dc.date.submitted | 2022-08-15 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736386 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, ülkemizde çocuklara yönelik Kur'ân ve Tefsir eğitiminin uygulama, yöntem ve problemlerini ele almaktır. Çocuk kavramı ve gelişim dönemleri, eğitim psikolojisi, fıkıh ve İslamî ekolden gelen eğitimciler gibi farklı disiplinler açısından incelenmiştir. Kur'ân ve Tefsir eğitimine duyulan ihtiyaca dikkat çekilerek, Kur'ân öğretiminde uygulanan teknikler tartışılmıştır. Araştırmamızda İstanbul ili, Sultanbeyli ilçesinde bulunan özel bir anaokulunun öğrencileri örneklem grubu olarak seçilmiş, literatür taraması, gözlem ve görüşme yöntemleri kullanılmıştır. Okul öncesi öğrencilerinin 4-6 yaş aralığında olması nedeniyle gözlem ve görüşmeler sınırlı düzeyde yapılabilmiştir. Öte yandan ülkemizde okul öncesi çocuklarda Kur'ân eğitimi ve çocuk tefsirlerine dair akademik çalışmalar oldukça azdır. Bu yönüyle çalışmanın, ülkemizdeki literatüre katkı sunması hedeflenmektedir.Anahtar Kelimeler: Çocuk, Okul öncesi, Kur'ân-ı Kerim, Tefsir, Eğitim, Yöntem | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to discuss the practices, methods and problems of Qur'anic and Tafsir education for children in our country. The concept of child and its developmental stages are discussed in terms of different disciplines such as educational psychology, fiqh and Islamic methodology. The need for Qur'anic and Tafsir education was pointed out and the techniques applied in Qur'an education were discussed. In our research, a group of students from a private kindergarten in Istanbul, Sultanbeyli was selected as sample group and the methods of literature review, observation and interview were used. Due to the fact that preschool students are between the ages of 4-6, the observations and interviews could be limited. On the other hand there are very few academic studies on Qur'an education and children's tafsirs in preschool children in our country. With this aspect, this study aims to contribute to the literature in this field in our country.Keywords: Child, Kindergarten, Qur'an, Tafsir, Education, Method. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.title | Çocuklarda Kur'ân ve tefsir eğitimi | |
dc.title.alternative | Quran and interpretation education for children | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-08-15 | |
dc.contributor.department | Temel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Child education | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.subject.ytm | Islam | |
dc.subject.ytm | Koran | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Commentary | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.identifier.yokid | 10223188 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 640298 | |
dc.description.pages | 187 | |
dc.publisher.discipline | Temel İslam Bilimleri Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |