Show simple item record

dc.contributor.advisorHendawı, Seham
dc.contributor.authorHardal, Harun
dc.date.accessioned2023-09-22T11:48:52Z
dc.date.available2023-09-22T11:48:52Z
dc.date.submitted2021-12-06
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736340
dc.description.abstractBu çalışmada, Türk Din Mûsikîsinin formları ve Ahmet Özhan'ın sanat hayatında Türk Din Mûsikîsinin yeri ve yaptığı çalışmalar ele alınmıştır. Câmi ve Tekke Mûsikîsinin insanın dinî yaşantısındaki etkilerinden bahsedilmiştir. Bu formların içeriğinde yapılması gereken fiillerin kimler tarafından hangi kurallara uyularak yapıldığı anlatılmıştır. Çalışmada, öncelikle bu formların içeriği incelenmiştir. Daha sonra, Ahmet Özhan'ın sanat hayatı ve tasavvûfî yaşantısı ile ilgili görüşleri ve çalışmalarına değinilmiştir. Bir başka kıymetli mûsikî insanlarının Âmir Ateş ve Prof. Dr. Hakan Cevher'in ilgili görüşlerine yer verilmiştir. Ahmet Özhan'ın Türk Dinî Mûsiki ile ilgili yaptığı çalışmalar ve günümüz Dinî Mûsikînin geçmiş ile karşılaştırılması konusu konuşulmuş, fikirleri alınmıştır. Bu inceleme sonucunda, geçmişten günümüze Dinî Mûsikînin yaşayış tarzı karşılaştırılmış, bu alanda yaptığı çalışmalar ile örnek olmuş bir mûsiki sanatçısının görüşleri alınmıştır.
dc.description.abstractIn this study, the forms of Turkish Religious Music and the place of Turkish Religious Music in Ahmet Özhan's art life and the works he has done are discussed. The effects of Jami and Tekke music on human religious life are mentioned. It has been explained that the rules that should be made in the content of these forms are made according to the rules. In the study, the contents of these forms were first examined. Later on, Ahmet Ozhan's ideas and works about art life and mystical experience were touched upon. Other precious music people were brought to mind by Amir Ateş and Prof. Dr. Hakan Cevher's views have been included. Ahmet Özhan's work on Turkish Religious Music and the comparison of contemporary religious music with the past were discussed and ideas were taken. As a result of this examination, the daily life style of the Religious Music from the past was compared and opinions of a musician who was an example with the works he performed in this area were taken.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleAhmet Özhan'ın sanat hayatında Türk Din Mûsikîsi'nin yeri ve bu alanda yaptığı çalışmalar
dc.title.alternativeAhmet Özhan's location of Turkish Religious Musicias in art life and their work
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-12-06
dc.contributor.departmentİslam Tarihi ve Sanatları Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10219939
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid541661
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess