Show simple item record

dc.contributor.advisorArklan, Ümit
dc.contributor.authorKartal, Nurullah Zafer
dc.date.accessioned2023-09-22T11:48:35Z
dc.date.available2023-09-22T11:48:35Z
dc.date.submitted2022-01-03
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736290
dc.description.abstractDevletler yaşamlarını devam ettirmek adına kendi düşüncelerini hem kendi halklarına hem de yabancı kamuoyuna kabul ettirme mecburiyeti içindedir. Söz konusu amacı gerçekleştirmek adına birtakım araçlardan faydalanmaktadır. Anılan araçlar içinde küresel halkla ilişkiler, devletin ideolojik aygıtları, kamu diplomasisinin dijital ortamlara taşınmasıyla beraber meydana gelen dijital diplomasi yer almaktadır. Bahsi geçen üç uygulama, içeriksel açıdan her ne kadar farklı olsa bile, amaçsal bağlamda oldukça benzerlik taşımaktadır. Küresel halkla ilişkilerde dijital diplomasi uygulamaları devletin ideolojik aygıtı şeklinde kullanılabilmektedir.ABD'i, Rusya'yı, Çin'i temsilen sırasıyla, Amerika'nın Sesi, Sputnik Türkiye, Çin Uluslararası Radyosu oluşumları ele alınmıştır. Bahsi geçen oluşumların kurumsal web sitelerine, Facebook, Twitter, YouTube ve Instagram hesaplarına betimsel analiz uygulanmıştır. Üç oluşumun kurumsal web sitelerinde ve sosyal medya hesaplarında kendi kültürlerini, tarihlerini ve değerlerini tanıtan içeriklerle karşılaşılmıştır. Ardından, kurumların 2020 yılındaki her ayın 1. ve 16. günündeki Twitter paylaşımları içerik analizine tabi tutulmuştur. Böylece, VOA'nın ve CRI'nin en fazla kendi devletlerinden ve devlet başkanlarından bahsettiği tespit edilmiştir. Bahsi geçen üç kuruluşun da, haberleştirme DİA'sını ve medya diplomasisini yoğunluklu olarak kullandıkları, gönderilerinde yumuşak güçlerini ön planda tuttukları ve daha fazla devlet unsurlarından bahsettikleri görülmüştür. Elde edilen veriler doğrultusunda, ilgili kurumların küresel halkla ilişkiler açısından devletin ideolojik aygıtı olarak dijital diplomasiyi kullandığını ifade edebilmek mümkündür.
dc.description.abstractStates are obliged to assert their ideas on both citizens and the international public opinion in order to sustain their presence. There are a number of instruments utilized for this purpose. Global public relations, ideological state apparatuses and digital diplomacy, which is realized by carrying public diplomacy over to the digital platform, are among these instruments. However different these three applications may be from each other in terms of content, they are still quite similar when it comes to objectives. Practices of digital diplomacy in global public relations can be used as an ideological state apparatus.Voice of America, Sputnik Turkey and the Chinese Radio International were reviewed as representatives of the USA, Russia and China, respectively. A descriptive analysis was conducted on websites, Facebook, Twitter, YouTube and Instagram accounts of the aforementioned platforms. Content promoting each respective culture, history and values were observed on each of these three platforms' websites and social media accounts. A content analysis was carried out on the Twitter contents posted on the 1st and 16th days of each month throughout the year 2020. It was found out that VOA and CRI mentioned their own states and presidents the most. All three entities extensively used the newsmaking ISA and media diplomacy, emphasized on their soft power in their posts, and mentioned elements of state the most. In line with the data obtained, it is possible to note that these entities use digital diplomacy as an ideological state apparatus as part of global public relations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleDijital diplomasinin bir ideolojik aygıt olarak küresel halkla ilişkilerde kullanımı: ABD, Rusya ve Çin'in Türkiye'deki uygulamalarına bir bakış
dc.title.alternativeUse of digital diplomacy in global public relations as an ideological apparatus: An overview of practices by the USA, Russia and China in Turkey
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2022-01-03
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10307751
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid703431
dc.description.pages441
dc.publisher.disciplineİletişim Bilimleri Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess