Show simple item record

dc.contributor.advisorKartal, Alpaslan
dc.contributor.authorKuzan, Alptekin
dc.date.accessioned2023-09-22T11:48:12Z
dc.date.available2023-09-22T11:48:12Z
dc.date.submitted2023-05-10
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736224
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, lise düzeyinde eğitim gören sporcu ve sedanter öğrencilerin biyolojik ritim ve somatizasyon düzeylerinin bazı değişkenler bakımından incelenmesidir.Araştırma esnasında ilişkisel tarama yöntemi kullanılmış olup, durum değerlendirme yapılacağından dolayı betimsel nitelik taşımaktadır. Araştırmanın evreni, lise düzeyinde eğitim gören sporcu ve sedanter bireylerden oluşmaktadır. Örneklem, ise Yozgat Merkez, Çekerek ve Sorgun ilçelerinde lise düzeyinde eğitim gören 317 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Biyolojik Ritim Değerlendirme Görüşmesi (Giglio ve arkadaşları, 2009) tarafından geliştirilmiştir. Somatizasyon Ölçeği, Minnestota Çok Yönlü Kişilik Envanteri (MMPI)'nin somatizasyon bozukluğu ile ilgili olan maddelerinden alınarak toplamda 33 maddeden oluşmaktadır. Dülgerler (2000) tarafından geçerlik, güvenirlik çalışması yapılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz, Independent Simple T-testi ve One Way ANOVA testleri kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, biyolojik ritim ile cinsiyet, spor yapma durumu, arasında, somatizasyon ile spor yapma durumu arasında anlamlı fark bulunduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the biological rhythm and somatization levels of high school athletes and sedentary students in terms of some variables.During the research, the relational scanning method was used, and it has a descriptive nature since the situation will be evaluated. The universe of the research consists of athletes and sedentary individuals who are educated at high school level. The sample consists of 317 students studying at high school level in Yozgat, Çekerek and Sorgun districts. It was developed by the Biological Rhythm Assessment Interview (Giglio et al., 2009) as a data collection tool in the study. The Somatization Scale consists of 33 items in total, taken from the items of the Minnestota Multidimensional Personality Inventory (MMPI) related to somatization disorder. Validity and reliability study was conducted by Dülgerler (2000). Descriptive analysis, Independent Simple T-test and One Way ANOVA tests were used in the analysis of the data.According to the results obtained from the research, it was determined that there was a significant difference between biological rhythm and gender, sporting status, and somatization and sporting status.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleLise düzeyinde eğitim gören sporcu ve sedanter öğrencilerin biyolojik ritim ve somatizasyon düzeylerinin bazı değişkenler bakımından incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of biological rhythm and somatization levels of high school athletes and sedentary students in terms of some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-05-10
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSomatization
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmPeriodicity
dc.subject.ytmSedentary
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmSportsmen
dc.identifier.yokid10297151
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid728806
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineBeden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess