dc.contributor.advisor | Erdem, Yurdagül | |
dc.contributor.author | Gümüş Yılmaz, Yasemin | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:48:11Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:48:11Z | |
dc.date.submitted | 2022-06-02 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736221 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada okul öncesi eğitim kurumlarının, fiziksel ve mekânsal olarak çocuk sağlığı ve güvenliği açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Veriler, araştırmacı tarafından literatür taranarak hazırlanan 29 sorulu 'Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Yönetsel ve Okul Sağlığına Yönelik Durumlarını Belirlemeye Yönelik Anket Formu' ve 79 sorulu 'Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Fiziksel/Mekansal Koşullarına İlişkin Anket Formu' kullanılarak toplanmıştır. Kırıkkale il sınırları içerisinde bulunan okul öncesi eğitim kurumları araştırmanın evrenini oluşturmuş olup, çalışmaya toplam 57 okul öncesi eğitim kurumu alınmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde betimsel analiz teknikleri kullanılmış olup; yüzde, frekans ve ortalama hesaplanmıştır. 57 yönetici ile görüşülen araştırmada, yöneticilerin %33.3'ünün okul öncesi eğitimine ilişkin herhangi bir kurs, seminer veya konferansa katılmadığı tespit edilmiştir. Araştırma sonunda mekansal uygunluk yönünden, açık oyun alanı bulunan okulların %70.2'sinde yeşillendirme çalışmaları, hayvan bakımı ve bitki yetiştirme için ayrı alan düzenlenmesi yapılmadığı, fiziksel uygunluk yönünden %87.7'sinde revir, %38.6'sında mutfak ve %75.4'ünde uyku odasının bulunmadığı ve sağlık ve güvenlik yönünden incelendiğinde; %93'ünde hemşire bulunmadığı, ilk yardım sertifikasına sahip öğretmenin ise yetersiz olduğu (%21.1), öğrencilerin rutin olarak sağlık taramasından geçirilmediği (%47.4) ve bazı okullarda bulaşıcı hastalık (%10.5) ve acil durum gerektiren olaylara (%14) rastlandığı saptanmıştır. Okullardan çoğunda (%61.4) yangın merdiveni ve (%52.6) yangın çıkışı ve % 38.6'sının giriş kapılarında güvenlik görevlisi bulunmadığı tespit edilmiştir.Elde edilen bulgular doğrultusunda okullardaki fiziksel ve mekansal çevre koşullarının geliştirilmesi, her okulda okul sağlığı hemşiresi ve donanımlı revir bulunması, öğretmenlerin olası bir durumda acil müdahale edebilmeleri için ilk yardım sertifika programlarına katılması, okul yöneticilerinin okul öncesi eğitimi yönünden desteklenmesi, okul sağlığı hemşireliği sertifika programlarının açılması, okulların güvenliği açısından eksiklerinin giderilmesi (yangın merdiveni, yangın çıkışları, güvenlik görevlileri vb) önerilerinde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to examine pre-school education institutions physically and spatial in terms of child health and safety. The data were collected by using the 29 question Administrative School Health Situation of Pre-School Education Institutions questionnaire and the 79 question questionnaire on the Physical/Spatial Conditions of Pre-School Education Institutions prepared by the researcher by scanning the literature. Pre-school education institutions within the borders of Kırıkkale province formed the universe of the research. A total of 57 preschool education institutions were included in the study. Descriptive analysis techniques were used in the evaluation of the obtained data and percentage, frequency calculated. In the study interviewed with 57 administrators, it was determined that 33.3% of the administrators did not attend any course, seminar or conference related to pre-school education. At the end of the research, 70.2% of the schools with open playgrounds do not have greening area, no separate areas for animal care and plant growing, 87.7% don't have an infirmary, 38.6% kitchen and 75.4% a sleeping room. When examined in terms of health and safety, it was determined that 93% of them did not have a nurse, the teacher with a first aid certificate was inadequate (21.1%), the students were not routinely screened (47.4%), and some schools encountered infectious diseases (10.5%) and events requiring emergency (14%). It was determined that most of the schools (61.4%) did not have fire escapes and (52.6%) fire exits, and 38.6% did not have security guards at the entrance doors.In line with the findings, improving the physical and spatial environmental conditions in schools, having school health nurses and equipped infirmaries in every school, participating in first aid certificate programs for teachers to be able to respond in an emergency, supporting school administrators in terms of preschool education, opening school health nursing certificate programs Suggestions were made to eliminate the deficiencies of the schools in terms of security. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hemşirelik | tr_TR |
dc.subject | Nursing | en_US |
dc.subject | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları | tr_TR |
dc.subject | Child Health and Diseases | en_US |
dc.title | Okul öncesi eğitim kurumu yöneticilerinin çocuk sağlığı ve güvenliği açısından okulların fiziksel/mekânsal koşullara uygunluk durumuna ilişkin görüşleri | |
dc.title.alternative | Opinions of pre-school education managers on the suitability of schools with physical/spatial conditions in terms of child health and safety | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-06-02 | |
dc.contributor.department | Hemşirelik Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10294888 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 725739 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bilim Dalı | |