Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Mehmet
dc.contributor.authorKeskin, Memiş
dc.date.accessioned2023-09-22T11:48:07Z
dc.date.available2023-09-22T11:48:07Z
dc.date.submitted2022-11-07
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736209
dc.description.abstractBu araştırma, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin iletişim ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya devlet ve özel okullarda görev yapan 239 kadın 461 erkek olmak üzere toplam 700 beden eğitimi ve spor öğretmeni gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğrencilerin kişisel özelliklerini belirlemek için araştırmacı tarafından geliştirilen `Kişisel Bilgi Formu`, iletişim becerilerini belirlemek için Korkut Owen ve Demirbaş-Çelik (2017) tarafından uyarlanan `İletişim Becerileri Ölçeği Yetişkin Formu` ve son olarak problem çözme becerilerini belirlemek için Heppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen ve Türkçe 'ye uyarlaması Şahin ve Heppner (1993) tarafından yapılan `Problem Çözme Envanteri` kullanılmıştır. Verilerin analizinde öncelikle katılımcıların kişisel özelliklerini belirlemeye ilişkin betimleyici frekans (n), yüzde (%), aritmetik ortalama ( ) ve standart sapma (ss) kullanılmıştır. Verilerin analizinde, iletişim beceri düzeylerinin ve problem çözme beceri düzeylerinden elde edilen puanların belirlenmesinde Skewness ve Kurtosis normallik dağılım testleri, normal dağılım için T-Test ve One Way Anova testleri ve gruplar arasındaki farkı belirlemek için post-hoc Scheffe testi kullanılmıştır. Normal olmayan dağılımlar için ise Mann-Whitney U ve Kruskal Wallis testleri kullanılmış, gruplar arasında farklılaştığını belirlemek üzere Hypothesis Test Summary Testi kullanılmıştır. Aralarındaki ilişkiyi ortaya koymak için Çok Yönlü Pearson Çarpım Moment Korelasyon Analiz testine bakılmıştır. Araştırmanın sonucunda iletişim düzeyleri ile problem çözme ölçeği alt boyutlarından aceleci yaklaşım arasında ters yönde bir ilişki olduğu, diğer iletişim düzeyleri ve problem çözme ölçeği alt boyutlarının tamamında değişkenler arasında aynı yönde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin iletişim becerileri yükseldikçe problem çözme becerilerinin de yükseldiği söylenebilir.
dc.description.abstractThe purpose of this research was to examine the relationship between physical education and sports teachers' communication and problem-solving skills. A total of 700 physical education and sports teachers. 239 women and 461 men. who work in public and private schools. participated in the research voluntarily. `Communication Scales` and `Heppner Adult Form` adapted by Korkut Owen Demirbaş-Çelik (2017) to communicate with the `Personal Information Form` by everyone to be designed as a data collection tool in the research. and finally for the children with the problem. and Petersen (1982) and Şahin and Heppner (1993) used the `Problem Solving Inventory`. In the analysis of the data. first of all, descriptive frequency (n), percentage (%), arithmetic mean ( ) and standard deviation (ss) were used to determine the personal characteristics of the participants. In the analysis of the data. Skewness and Kurtosis normality distribution tests were used to determine the communication skill levels and the scores obtained from the problem solving skill levels, T-Test and One Way Anova tests were used for the normal distribution, and the post-hoc Scheffe test was used to determine the difference between the groups. Mann-Whitney U and Kruskal Wallis tests were used for non-normal distributions, and the Hypothesis Test Summary Test was used to determine the differences between groups. In order to reveal the relationship between them, the Multi-Directional Pearson Product Moment Correlation Analysis test was used. As a result of the research. it was determined that there was an inverse relationship between communication levels and hasty approach. which is one of the problem solving scale sub-dimensions. and there was a similar relationship between the variables in all other communication levels and problem solving scale sub-dimensions. In addition. it can be said that as the communication skills of physical education and sports teachers increase, their problem-solving skills also increase.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor öğretmenlerinin iletişim ve problem çözme becerilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of communication and problem solving skills of physical education and sports teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-11-07
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10297052
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid749854
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess