Bullying in the internet age
dc.contributor.advisor | Bourse, Mıchel | |
dc.contributor.author | Aşçı, Sinan | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:47:49Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:47:49Z | |
dc.date.submitted | 2021-07-26 | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736162 | |
dc.description.abstract | Genç bireylerin günlük hayatlarında, okuldaki çalışmalarında ve başka pek çok amaçla faydalandıkları dijital teknolojileri uygun veya uygun olmayan biçimlerde kullandıkları açıkça görülmektedir. Birinci bölümde, araştırmanın hedefini göstermek adına problem belirtilmiştir. Bu araştırma alanı kuram ve uygulama açısından hâlâ güçlü bir öneme sahip olduğundan araştırma tasarımı ve yöntemi için yeni bir çerçeve sunmak gerekliliği ortaya koyulmuştur. İkinci bölümü ise, Foucault'nun İktidar İlişkileriyle ilgili görüşleri ve Goffman'ın Benlik Kuramını birkaç unsurla birleştirmiştir. Tez (a) siber zorbalığa neden olan bağlamsal ve kültürel etmenleri ve (b) siber zorbalık türlerinin zorbalar, kurbanlar ve görgü tanıklarının üzerindeki sonuçlarına bakarak genç bireylerin (yeni) medya okuryazarlığına duyduğu ihtiyacı anlamayı kolaylaştıracak bir araştırma modeli sunmaktadır. Üçüncü bölümde, bu doktora araştırmasında kullanılan yaklaşım ve yöntem anlatılmıştır. Bu bölümde kullanılan yöntemler, veri toplama yöntemleri, verileri nicel ve nitel olarak incelemek için kullanılan araçlar temel alınarak araştırma tasarımı detaylı olarak incelenmektedir. Dördüncü bölüm elde edilen bulguları en başından beri elde edilen çerçeve içerisinde değerlendirmektedir. Bu bölüm, araştırma modeli ve yedi hipotezi temel alarak sonuçlar ortaya koymakta ve bu sorunlu çevrimiçi deneyimle ilişkili olan önceki bölümlerde tartışılan ve bir araya getirilen kuramları yansıtmaktadır. Bu doktora araştırmasının sonuçları, cinsiyet, eğitim sürecindeki sınıf, okulların bulunduğu bölgeler ve yerleşim alanları, teknolojiye erişim, sosyal medyada geçirilen zaman ve çevrimiçi kimliği belirsiz arkadaşlık kurma gibi çeşitli düzeylerde siber zorbalığa genel ve geniş çapta bir bakış açısı edinerek böyle bir uyuşmazlık çözümünün daha iyi anlaşılmasını sağlamaktadır. | |
dc.description.abstract | Young individuals use digital technologies appropriately and/or inappropriately as it can be clearly seen during their making use of them for their daily lives, school works, or other purposes. In Chapter 1, the problem was stated in order to present the purpose of this doctoral research. As this research field has still held a powerful significance based on theory and practice, to propose a new framework for the research design and methodology was necessary. In Chapter 2, this doctoral research combined Foucault's view on Power Relations and Goffman's Theory of Self Representation with several factors, and the thesis proposed a research model which would help understand (a) the contextual and cultural factors causing cyberbullying, and (b) the need of (new) media literacy for young individuals by looking at the consequences of cyberbullying types on bullies, victims and bystanders. In Chapter 3, a methodological approach was provided for this empirical doctoral research. This chapter elaborated on the research design based on the methods being used, data collection methods, the tools being used to analyze the data qualitatively and quantitatively. Chapter 4 concluded the findings and the analysis. This chapter draws conclusions based on the research model and seven hypotheses, and reflected the theories discussed and combined in previous chapters as they have been related to this problematic experienced online. The results of this doctoral research provide a greater understanding of such a conflict resolution by getting a general and widespread viewpoint of cyberbullying on several levels such as gender, grade level, districts of schools and residential areas, access to technology, time spent on social media, unknown friending online. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Bullying in the internet age | |
dc.title.alternative | İnternet çağında zorbalık | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2021-07-26 | |
dc.contributor.department | Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social media | |
dc.subject.ytm | New media | |
dc.subject.ytm | Cyberbullying | |
dc.identifier.yokid | 10195573 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 670500 | |
dc.description.pages | 159 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |