Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzel, Adnan
dc.contributor.authorYıldız, Abdullah
dc.date.accessioned2023-09-22T11:47:40Z
dc.date.available2023-09-22T11:47:40Z
dc.date.submitted2021-07-29
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736139
dc.description.abstractSon yıllarda otomotiv ve havacılık sektöründe sıklıkla kullanılan yapıştırma bağlantılarıağırlık, farklı ve karmaşık malzemelerin birleştirilmesi gibi birçok avantajlar sağlamaktadır.Bu çalışma da tek tesirli bindirme yapıştırma bağlantıları darbe yükleri altında sonlu elemanlarmetodu ile incelenmiştir. Yapıştırıcı kalınlığının ve bindirme uzunluğunun bağlantıdakiyapıştırıcının kopma yüküne nasıl etki ettiği gözlemlenmiştir. 10 farklı yapıştırıcı tabakasıkalınlığı (0.1-1 mm) ve 3 farklı yapıştırıcı bindirme uzunluğu (20-25-30 mm) kullanılmıştır.Sonlu elemanlar metodu ile yapılan çalışmalarda yapıştırıcının bulunduğu bölge Kohezif BölgeModeli kullanılarak tanımlanmıştır. Analizde darbe hızı 6 m/s, darbe enerjisi 90 J ve darbesüresi 10 ms olarak belirlenmiştir.Çalışmanın sonucunda yapıştırıcı kalınlığının ve bindirme uzunluğunun yapıştırıcının kopmayükü dayanımına etki eden parametreler olduğu gözlemlenmiştir. Bindirme uzunluğundakiartışın, kopma yükünü %29.5 arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Yapıştırcı kalınlığının etkisi isedeğişkenlik göstermekle beraber maksimum % 7.45 lik bir etki gösterdiği görülmüştür.2021,81 SayfaAnahtar Kelimeler: Darbe, Kohezif Bölge Modeli, Sonlu Elemanlar Metodu, Tek tesirlibindirme,Yapıştırıcılar
dc.description.abstractBonded joints frequently used in the automotive and aviation industry in recent years providemany advantages such as reduced weight, possibility combine different and complexmaterials.In this study, the single lap joints were examined under the impact loads by using thefinite element method.It has been observed how the thickness of the adhesive and the overlaplength affect the failure load of the adhesive joint. 10 different adhesive layer thicknesses and3 different adhesive overlap lengths were used. In these studies Cohesive Zone Model was usedfor adhesive layer. In the analysis, the impact velocity is 6m/s, the impact energy is 90J and theimpact time is 10ms.As a result of this study, it has been observed that the thickness and overlap length of theadhesive are the parameters affecting the failure load of the adhesive. It was concluded that theincrease in thrust overlap length increased the failure load by 29.5%. The effect of adhesivethickness varies, but it is observed that it shows a maximum effect of 7.45%.2021,81 PagesKeywords: Adhesives, Cohesive Zone Model, Finite Element Method, Impact Load, SingleLap Joint.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMühendislik Bilimleritr_TR
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.titleYapıştırma bağlantılarının darbe yükleri altındaki davranışlarının incelenmesi
dc.title.alternativeAn investigation of adhesively bonded joints behavior under impact loads
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-07-29
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10213872
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid659099
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess