Show simple item record

dc.contributor.advisorBayata, Halim Ferit
dc.contributor.authorDemircioğlu, Muhammed Sami
dc.date.accessioned2023-09-22T11:47:38Z
dc.date.available2023-09-22T11:47:38Z
dc.date.submitted2021-09-02
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736135
dc.description.abstractDünyamızda artan nüfus ile birlikte karayollarında yer alan taşıt sayısı artmıştır. Artan bu taşıt sayısından dolayı trafikte istenmeyen problemler oluşmuştur. Bu sorunlar gecikme, zararlı gaz salınımları ve trafik sıkışıklığı olarak sıralanabilir ve özellikle kent içi kavşaklarda meydana gelmektedirler. Bu nedenle kavşak tasarımında en ideal çözüme ulaşmak toplum için çok önemlidir. Günümüz teknolojisi ile çalışma alanında uygulama yapılmadan simülasyon programları ile sonuçlar gözlemlenir ve en ideal çözüme ulaşılabilir. Yapılan bu çalışmada, Erzincan'daki en yoğun trafiğe sahip güzergahlardan biri olan ve şehir merkezi ile şehrin doğusu boyunca uzanan güzergah incelenmiştir. Bu koridorda yer alan yedi sinyalize kavşak incelenerek koridordaki trafiği iyileştirmek hedeflenmiştir. Kriter olarak CO2 salınımı, gecikme süresi, VOC salınımı, kuyruk uzunluğu, NOx salınımı, hız, bekleme süresi ve seyahat süresi kullanılmıştır. Yedi farklı senaryo oluşturulmuştur. Bu senaryolar AIMSUN simülasyon proğramı ile incelenmiştir. Bulunan simülasyon sonuçları arasındaki en iyi senaryo, TOPSİS yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Çalışmada Dörtyol ve Eski Terminal Kavşakları modern dönel kavşak olarak belirlenmiştir. Çalışmanın sonucunda, bu koridorda, CO2 salınımı %10, gecikme süresi %35, VOC salınımı %14, kuyruk uzunluğu %35, NOx salınımı %13, bekleme süresi %38 ve seyahat süresi %19 azalmıştır. Hız %15 artmıştır. En iyi durum, senaryo 4 olarak belirlenmiştir.
dc.description.abstractncreased. Due to this increasing number of vehicles, unwanted problems have occurred in traffic. These problems can be listed as delay, harmful gas emissions and traffic congestion and they have occurred especially in urban intersections. For this reason, it is very important for the society to reach the most ideal solution in intersection design. With today's technology, the most ideal solution can be reached and observed with simulation programs without any application in the field. In this study, the route which is one of the routes with the most traffic in Erzincan and extending along the city center and the city center and the east of the city has been examined. It has been aimed to improve the traffic in the corridor by examining seven signalized intersections in this corridor. CO2 emission, delay time, VOC emission, tail length, NOx emission, speed, waiting time and travel time have been used as design criteria. Seven different scenarios have been created. These scenarios have been examined with AIMSUN simulation program. The best scenario among the simulation results has been determined by using TOPSIS method. In the study, Dörtyol and Eski Terminal Intersections have been determined as modern roundabouts. As a result of the study, in this corridor, CO2 emission by %10, delay time %35, VOC emissions by %14, tail length by %35, NOx emission by %13, waiting time by %38 and travel time by %19 have decreased. Speed has increased by %15. The best case has been determined as scenario 4.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleSinyalize kavşaklarda performans analizi ve simülasyonu: Erzincan ili örneği
dc.title.alternativePerformance analysis and simulation of signalized intersections: Erzincan province example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-09-02
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCivil engineering
dc.subject.ytmIntersections
dc.subject.ytmTraffic engineering
dc.subject.ytmTransportation engineering
dc.identifier.yokid10293928
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid677698
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess