Show simple item record

dc.contributor.advisorPolat, Recep
dc.contributor.authorGüneş, Caner
dc.date.accessioned2023-09-22T11:47:37Z
dc.date.available2023-09-22T11:47:37Z
dc.date.submitted2023-08-10
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736131
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı fen bilimleri dersinde sınıf dışı öğrenme ortamının öğrencilerin akademik başarılarına, fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarına ve fen bilimleri dersine karşı tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırmanın sınıf dışı öğrenme ortamı olarak okul bahçelerine odaklanması ve uygulamaların sınıfta öğretime ek ve tamamlayıcı olmaktan ziyade başlı başına dışarda öğretime yönelik tasarlanmış olması açısından literatüre katkıda bulunacağı düşünülmektedir. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden öntest – sontest kontrol gruplu yarı deneysel araştırma desenine göre dizayn edilmiştir. Çalışmanın örneklemini 32 ilköğretim 8. sınıf öğrencisi (16 öğrenci deney grubu ve 16 öğrenci kontrol grubu) oluşturmaktadır. 8. Sınıf fen bilimleri dersi basınç ünitesi kazanımları üzerine tasarlanan öğretim etkinlikleri kontrol grubuna sınıfta, deney grubuna sınıf dışı ortam olarak okul bahçesinde uygulanmıştır. Uygulama 10 ders saatinde gerçekleştirilmiştir. Sınıf dışı öğrenme ortamının öğrencilerin akademik başarılarına, fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarına ve fen bilimleri dersine karşı tutumlarına etkisini incelemek amacıyla Basınç Başarı Testi, Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği ve Fen Bilimleri Dersine Karşı Tutum Ölçeği ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programıyla analiz edilmiştir. Uygulama öncesi ve sonrası grupların normal dağılım gösterip göstermediğini belirlemek için Shapiro-Wilk testi kullanılmıştır. Sınıf dışı öğrenme ortamının öğrencilerin başarı, motivasyon ve tutumları üzerine etkisini belirlemek için bağımsız örneklem t testi sonuçları incelenmiştir. Elde edilen verilerin analizleri doğrultusunda sınıf dışında yapılan öğretimin öğrencilerin akademik başarıları ve fen dersine karşı tutumları açısından istatiksel olarak anlamalı bir fark oluşturmadığı ancak fen öğrenmeye yönelik motivasyonları açısından deney grubunun lehine anlamlı bir fark oluşturduğu görülmektedir. Benzer çalışmaların daha uzun süreli yapılması ve okul bahçesinde gerçekleştirilen sınıf dışı öğretim faaliyetlerinin arttırılması yönünde önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effect of outdoor learning environment in science courses, on students' academic achievement, motivation for science learning and attitudes towards science course. This study makes contribution to literature in terms of that it is intended only as out-of-class learning in the school garden independently, not a complementary learning way. A quasi-experimental research design with pretest - posttest control and experimental group from quantitative research was used in this study. A total of 32 8th grade students (16 experimental and 16 control groups) constituted the study group. Activities for Pressure subject were designed according to curriculum, and they were applied to control group in the class and applied to experimental group in the school garden. The activities were put into practice for 10 course hours. Pressure Achievement Test, Motivation Scale for Science Learning and Attitude Scale Towards Science were used for data obtaining. Data collected after pre-test and post-test were analysed with SPSS program. Before and after application Shapiro-Wilk test were used to test normality. Independent samples t-test was used to determine whether outside classroom learning in the school garden has an effect on achievement, motivation and attitude. The data obtained show that there was not a statistically significant difference on students' academic achievement and attitude for learning science, but on students' motivation for science learning. As a result, it is advised if out-of-class activities in the school garden are applied for a long time, they can be more successful. Moreover, the school garden should be used more often for the out-of-class learning.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul bahçesinde işlenen fen bilimleri dersinin öğrencilerin akademik başarısına, fen öğrenmeye yönelik motivasyonuna ve fen bilimleri dersine karşı tutumuna etkisi
dc.title.alternativeAttitudes of students to science lessons teached in the school garden and the impacts of these lessons to their academic success, motivation of learning science
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-08-10
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmSchool gardens
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmScience achievement
dc.subject.ytmExtracurricular activities
dc.identifier.yokid10338355
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid684681
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess