Ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin matematiksel modelleme yeterliklerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Özturan Sağırlı, Meryem | |
dc.contributor.author | Ozulu, Yunus Emre | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:47:36Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:47:36Z | |
dc.date.submitted | 2023-05-15 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736129 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada çalışma grubunun ilgi alanlarına yönelik hazırlanan farklı matematiksel modelleme problemleri aracılığıyla ortaokul 7.ve 8. sınıf öğrencilerinin modelleme yeterlikleri ile süreç içerisinde modelleme yeterliklerindeki değişimin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2020-2021 eğitim ve öğretim yılında bir devlet ortaokulunda 7. ve 8. sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. Öğrencilerin ilgi alanlarının belirlenmesi için önce bireysel görüşmeler, ardından da odak grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. İçerik analizine tabi tutulan görüşme verileri doğrultusunda yedi adet matematiksel modelleme problemi oluşturulmuştur. Öğrencilerin yapmış oldukları çalışmalar problemi anlama, sadeleştirme, matematiksel model oluşturma, matematiksel olarak çalışma, yorumlama, doğrulama ve raporlaştırma yeterlikleri açısından değerlendirilmiş; video kayıtları, Grup Çalışması Formu, Rapor Formu, öğrenci çözüm kâğıtları hazırlanan dereceli puanlama anahtarıyla betimsel analize tabi tutulmuştur. Öğrenciler, tüm modelleme problemlerini bir şekilde matematiksel olarak ifade edebilmelerine rağmen herhangi bir matematiksel model geliştirme arayışında bulunmamışlardır. Öğrencilerin yorumlama yeterlikleri başlangıçta Düzey 2 ve Düzey 3 seviyelerinde iken ilerleyen modelleme problemlerinde yorumlama becerilerini en üst düzeyde sergilemiş oldukları görülmüştür. Öğrencilerin doğrulama yeterliklerini en fazla Düzey 4 seviyesine kadar sergileyebilmeleri, bu aşamada ne kadar güçlük çektiklerini göstermektedir. Araştırmanın sonunda gelişime en dirençli yeterliklerin doğrulama ve raporlaştırma olduğu belirlenmiştir. Farklı sınıf düzeylerinde öğrenim gören öğrencilerin aynı matematiksel modelleme problemleri üzerinde ayrı ayrı çalışmaları sağlanarak modelleme yeterlikleri karşılaştırılabilir. | |
dc.description.abstract | This study aims to examine the change in modeling competencies of 7th and 8th grade students and modeling competencies in the process through different mathematical modeling problems prepared for the interests of the study group. The research was conducted with 7th and 8th grade students in a public secondary school in the 2020-2021 academic year. To determine the interests of the students, first individual interviews and then a focus group discussion were held. In line with the interview data subjected to content analysis, seven mathematical modeling problems were created. The work done by the students were evaluated in terms of a understanding the problem, simplification, creating a mathematical model, working mathematically, interpreting, verifying and reporting; video recordings, Group Work Form, Report Form and student solution papers were subjected to descriptive analysis with the prepared rubric. Although the students were able to express all the modeling problems mathematically, they did not make an effort to develop any mathematical model. While the interpretation competencies of the students were at Level 2 and Level 3 at the beginning, it was observed that they displayed their interpretation competencies at the highest level in the following modeling problems. Students' ability to demonstrate their verification competencies up to Level 4 shows how much difficulty they had at this stage. At the end of the study, the most resistant competencies to development were verification and reporting. The modeling competencies can be compared by having students studying at different grade levels work on the same mathematical modeling problems separately. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin matematiksel modelleme yeterliklerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining the mathematical modeling competencies of secondary school 7th and 8th grade students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-05-15 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematical modelling | |
dc.subject.ytm | Mathematical models | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.identifier.yokid | 10291497 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 678751 | |
dc.description.pages | 437 | |
dc.publisher.discipline | İlköğretim Matematik Eğitimi Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |