Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzturan Sağırlı, Meryem
dc.contributor.authorOzulu, Yunus Emre
dc.date.accessioned2023-09-22T11:47:36Z
dc.date.available2023-09-22T11:47:36Z
dc.date.submitted2023-05-15
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736129
dc.description.abstractBu araştırmada çalışma grubunun ilgi alanlarına yönelik hazırlanan farklı matematiksel modelleme problemleri aracılığıyla ortaokul 7.ve 8. sınıf öğrencilerinin modelleme yeterlikleri ile süreç içerisinde modelleme yeterliklerindeki değişimin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2020-2021 eğitim ve öğretim yılında bir devlet ortaokulunda 7. ve 8. sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. Öğrencilerin ilgi alanlarının belirlenmesi için önce bireysel görüşmeler, ardından da odak grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. İçerik analizine tabi tutulan görüşme verileri doğrultusunda yedi adet matematiksel modelleme problemi oluşturulmuştur. Öğrencilerin yapmış oldukları çalışmalar problemi anlama, sadeleştirme, matematiksel model oluşturma, matematiksel olarak çalışma, yorumlama, doğrulama ve raporlaştırma yeterlikleri açısından değerlendirilmiş; video kayıtları, Grup Çalışması Formu, Rapor Formu, öğrenci çözüm kâğıtları hazırlanan dereceli puanlama anahtarıyla betimsel analize tabi tutulmuştur. Öğrenciler, tüm modelleme problemlerini bir şekilde matematiksel olarak ifade edebilmelerine rağmen herhangi bir matematiksel model geliştirme arayışında bulunmamışlardır. Öğrencilerin yorumlama yeterlikleri başlangıçta Düzey 2 ve Düzey 3 seviyelerinde iken ilerleyen modelleme problemlerinde yorumlama becerilerini en üst düzeyde sergilemiş oldukları görülmüştür. Öğrencilerin doğrulama yeterliklerini en fazla Düzey 4 seviyesine kadar sergileyebilmeleri, bu aşamada ne kadar güçlük çektiklerini göstermektedir. Araştırmanın sonunda gelişime en dirençli yeterliklerin doğrulama ve raporlaştırma olduğu belirlenmiştir. Farklı sınıf düzeylerinde öğrenim gören öğrencilerin aynı matematiksel modelleme problemleri üzerinde ayrı ayrı çalışmaları sağlanarak modelleme yeterlikleri karşılaştırılabilir.
dc.description.abstractThis study aims to examine the change in modeling competencies of 7th and 8th grade students and modeling competencies in the process through different mathematical modeling problems prepared for the interests of the study group. The research was conducted with 7th and 8th grade students in a public secondary school in the 2020-2021 academic year. To determine the interests of the students, first individual interviews and then a focus group discussion were held. In line with the interview data subjected to content analysis, seven mathematical modeling problems were created. The work done by the students were evaluated in terms of a understanding the problem, simplification, creating a mathematical model, working mathematically, interpreting, verifying and reporting; video recordings, Group Work Form, Report Form and student solution papers were subjected to descriptive analysis with the prepared rubric. Although the students were able to express all the modeling problems mathematically, they did not make an effort to develop any mathematical model. While the interpretation competencies of the students were at Level 2 and Level 3 at the beginning, it was observed that they displayed their interpretation competencies at the highest level in the following modeling problems. Students' ability to demonstrate their verification competencies up to Level 4 shows how much difficulty they had at this stage. At the end of the study, the most resistant competencies to development were verification and reporting. The modeling competencies can be compared by having students studying at different grade levels work on the same mathematical modeling problems separately.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin matematiksel modelleme yeterliklerinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining the mathematical modeling competencies of secondary school 7th and 8th grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-05-15
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematical modelling
dc.subject.ytmMathematical models
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSufficiency
dc.identifier.yokid10291497
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid678751
dc.description.pages437
dc.publisher.disciplineİlköğretim Matematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess