Show simple item record

dc.contributor.advisorAkar, Muhammed Said
dc.contributor.authorYaşar, Nihat
dc.date.accessioned2023-09-22T11:47:36Z
dc.date.available2023-09-22T11:47:36Z
dc.date.submitted2023-04-27
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736128
dc.description.abstractÖğrenmenin düşünsel bir süreç olmasından yola çıkarak öğrenme stilleri açısındanoluşturulan analoji çeşitlerinin belirlenmesi önem arz edebilir. Bu araştırmanın amacıöğretmen adaylarının oluşturdukları analojilerin sahip oldukları öğrenme stilleri arasındanbelirlemektir. Araştırmanın örneklemini Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi EğitimFakültesi Sınıf Öğretmenliği bölümünde öğrenim görmekte olan yaklaşık 60 öğretmenadayı oluşturmaktadır. Bu çalışmada betimsel araştırma modeli kullanılmıştır. Buaraştırmada, 120 soruluk Vermunt Öğrenme Stilleri Envanteri kullanılmıştır. Vermuntöğrenmenin özelliklerini belirlemek için ''Öğrenme yönelimleri, düzenleme stratejileri,işleme stratejileri, öğrenmenin zihinsel modelleri olmak üzere dört ayrı boyuttanımlamıştır. Analojilerin kullanımı ve işlevi dikkate alınarak öğretmen adaylarınınoluşturduğu analoji türleri; basit, hikâye tarzı, oyunlaştırılmış ve resimle yapılan analojiolmak üzere dört farklı tür belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarınınöğrenme stilleri açısından hazırladıkları analoji türleri belirlenmiştir. Öğretmenadaylarının genellikle basit ve hikâye tarzı analoji oluşturdukları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Analoji, Fen Eğitimi, Öğrenme Stilleri
dc.description.abstractBased on the fact that learning is an intellectual process, it may be important to determine thetypes of analogies created in terms of learning styles. The aim of this study is to determineamong the learning styles of the analogies created by the teacher candidates. The sample of thestudy consists of approximately 60 teacher candidates studying in Erzincan Binali YıldırımUniversity, Faculty of Education, Department of Classroom Teaching. In this study, descriptiveresearch model was used. In this study, the Vermunt Learning Styles Inventory with 120questions was used. In order to determine the characteristics of Vermunt learning, he definedfour different dimensions: `Learning orientations, editing strategies, processing strategies,mental models of learning.` Types of analogies created by pre-service teachers considering theuse and function of analogies; Four different genres were determined, namely simple, storystyle, gamified and painting analogy. As a result of the research, the types of analogies preparedby the teacher candidates in terms of learning styles were determined. It has been determinedthat pre-service teachers generally create simple and story-style analogies.Keywords: Analogy, Learning styles, Science educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğrencilerin fen konuları ile ilgili hazırladıkları analoji türleri ile öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermining the relationship between the types of analogies prepared by students about science subjects and their learning styles
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-04-27
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmAnalogy
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmLearning styles
dc.identifier.yokid10287759
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid677622
dc.description.pages69
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess