Show simple item record

dc.contributor.advisorTandıroğlu, Ahmet
dc.contributor.authorNiyazoğlu, Muhammed
dc.date.accessioned2023-09-22T11:47:33Z
dc.date.available2023-09-22T11:47:33Z
dc.date.submitted2022-11-29
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736119
dc.description.abstractdaha sonra doldurulacaktır.Ülkemizde ve dünyada meydana gelen gelişmeler neticesinde, İnsansız Hava Araçlarının (İHA) her geçen gün daha fazla kullanıldığını görmekteyiz. Maliyet açısından daha ucuz ve güvenli olan bu hava araçları, farklı görevler için kullanım alanı bulmaya başlamıştır. Gelişen teknoloji sayesinde yeni özellikler eklenerek birden çok amaca hizmet etmektedirler. Ana tasarım ölçütü olarak 55cc hacminde ve iki-zamanlı çalışma prensibinde olması planlanan bu motorun imalat aşamaları ve testleri bu çalışma kapsamında incelenmiştir. Manuel talaşlı imalat tezgâhlarda üretimi yapılan bu motorun, her bir parça için kullanılan imalat malzemesi ve üretim tekniği detaylı olarak anlatılmıştır. Motorun test sonuçlarına göre geliştirilmesi gereken yönleri belirlenerek, gereken olası çözüm yöntemleri açıklanmıştır. Ticari olarak ülkemizde bu tarz motorların üretiminin olmamasından dolayı, ilerleyen yıllarda bu tip motorların üretimini yapmak isteyen girişimciler için temel oluşturması amaçlanmıştır.
dc.description.abstractAs a result of the developments in our country and in the world, we see that Unmanned Aerial Vehicles (UAV) are being used more and more every day. These aerial vehicles, which are cheaper and safer in terms of cost, have started to find use for different tasks. They serve multiple purposes by adding new features with the developing technology. The manufacturing stages and tests of this engine, which is planned to have a 55cc volume and 2-stroke working principle as the main design criterion, were examined within the scope of this study. The manufacturing material and production technique used for each part of this engine, which is produced in manual material removal process machines, are explained in detail. The aspects of the engine that need to be developed according to the test results are determined and possible solution methods are explained. Since these types of engines are not commercially produced in our country, it is aimed to form the basis for entrepreneurs who want to manufacture such motors in the coming years.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.title55 cc, 2 zamanlı, benzin yakıtlı alternatif IHA hava aracı model uçak motoru tasarım ve üretimi
dc.title.alternative55 cc, 2 stroke, gasoline fuel alternative UAV aircraft model plane engine design and manufacturing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-11-29
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10293301
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid742148
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineMakine Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess