Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Gülcan
dc.contributor.authorKol, Ecem
dc.date.accessioned2023-09-22T11:47:21Z
dc.date.available2023-09-22T11:47:21Z
dc.date.submitted2021-12-01
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736086
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 12. sınıf öğrencilerinin sosyobilimsel konular hakkındaki görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubu, 2020-2021 yılında Balıkesir ilinde özel bir öğretim kursunda 50 on ikinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Veriler, 8 senaryo tabanlı anket formu ile toplanmıştır. Ankette yer alan senaryolar konuları şunlardır. Aşı, antibiyotik kullanımı, kan bağışı, kök hücre bağışı, organ bağışı ve organ nakli, klonlama, genetiği değiştirilmiş organizma ve biyoteknoloji. Veriler, içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışma sonuçları, öğrencilerin aşı konusunda farkındalığa sahip olduklarını ve antibiyotik kullanımı konusunda bilinçli davranış geliştirdiklerini göstermektedir. Çalışmada öğrencilerin büyük çoğunluğu; kan bağışı ve kök hücre bağışı yapılmasını, organ bağışı ve organ naklinin yapılmasınını desteklemektedirler. Öğrencilerin bağış konusunda duyarlı oldukları gözlenmiştir. Öğrencilerin çoğunun klonlama yapılması ve genetiği değiştirilmiş ürünlerin kullanılması konularını desteklemedikleri görülürken, öğrencilerin yarısının biyoteknoloji konusunda dikensiz gül üretimini desteklemedikleri görülmektedir.
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate the opinions of 12th grade students on socioscientific issues. A case study design, one of the qualitative research methods, was used in this study. The study group included 50 twelfth-grade students attended a private educational course in Balıkesir in the spring semester of the 2017-2018 academic year. Data were collected through 8 scenario-based questionnaire form. Scenarios were related to vaccine, use of antibiotics, blood donation, stem cell donation, organ donation and organ transplantation, cloning, genetically modified organisms, and biotechnology. Data were analyzed by content analysis method. The results of the study showed that students had awareness about vaccines and developed conscious behavior about use of antibiotics. In the study most of the students supported blood donation and stem cell donation, organ donation and organ transplantation. It has been observed that the students were sensitive about donations. While most of the students did not support the cloning and use of genetically modified products, half of the students did not support the production of thornless roses about biotechnology.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBiyolojitr_TR
dc.subjectBiologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title12. sınıf öğrencilerinin sosyobilimsel konular ile ilgili görüşleri
dc.title.alternative12th grade students' opinions about socioscientific issues
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-12-01
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBiology
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid10325975
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid695601
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineBiyoloji Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess