Show simple item record

dc.contributor.advisorGür, Hülya
dc.contributor.authorBatır, Onur
dc.date.accessioned2023-09-22T11:47:06Z
dc.date.available2023-09-22T11:47:06Z
dc.date.submitted2022-11-17
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736040
dc.description.abstractBu çalışmada, 12. sınıf matematik öğretim programında yer alan maksimum ve minimum problemleri konusunun APOS teorisine dayalı olarak geliştirilmiş olan ACE öğretim döngüsüne göre hazırlanan ders planlarına uygun olarak işlenmesinin öğrenci başarısına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubu Bursa'nın Nilüfer ilçesinde bulunan bir üniversite hazırlık kursuna devam eden 20 lise mezunu öğrenciden oluşmuştur. Veri toplama aracı olarak `Başarı Testi (ön test–son test–kalıcılık testi), Kara (2017) tarafından hazırlanan Türev Tutum Ölçeği, Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu, Öğrenci Günlükleri ve Gözlem Notları` kullanılmıştır. Veri toplama araçları için uzman görüşleri alınmış ve pilot çalışmaları yapılmıştır. Uygulama sonrasında uygulamaya katılan öğrenciler arasından rasgele seçilen 10 öğrenciyle görüşme yapılmıştır. Araştırmada, nitel ve nicel yöntemlerin bir arada kullanılmıştır. Nicel veri toplama araçlarının analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde temalar, kodlar belirlenmiş ve rubrikler oluşturulmuştur. Nicel verilerin analizi sonucunda; yapılan çalışmanın başarı, tutum ve kalıcılık üzerine olumlu etkisinin olduğu bulunmuştur. Güvenilirliğinin sağlanabilmesi için iki alan eğitim uzmanından ve 10 yıllık tecrübeli üç matematik öğretmeninden kullanılacak veri toplama araçları için görüşler alınmıştır. Öğrencilerin derste yapılan etkinlikler ve kullanılan yöntemi eğlenceli, merak uyandırıcı, düşündürücü, akılda kalıcı buldukları, matematiği sevdikleri, yaparak öğrendikleri (nesne), problem çözme aşamalarında eksiklerini gördükleri (kapsülden çıkarma), aşamaları takip ettikleri (süreç-içselleştirme), özgüven kazandıkları sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğrencilerin başarıya yönelik algılarının; kalıcı, ezberci değil, hayal gücünü arttırıcı, özgüven arttırıcı olduğu görülmüştür. Çalışmanın sonucunda APOS teorik çerçevesinde hazırlanan öğretim döngüsünün tek bir konu üzerinde bile öğrenci başarısını arttırdığı ve ACE öğretim döngüsünün matematik dersinde sınıf ortamında uygulanabilir olduğunu bulunmuştur. Çalışma sonunda araştırmacılara ve politika yapıcılara önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine the effect of teaching the subject of maximum and minimum problems in the 12th grade mathematics curriculum on student success in accordance with the lesson plans prepared according to the ACE teaching cycle developed based on the APOS theory. The study group consisted of 20 high school graduate students attending a university preparatory course in the Nilufer district of Bursa. `Achievement Test (pretest-posttest-permanence test), Derivative Attitude Scale prepared by Kara (2017), Semi-Structured Interview Form, Student Diaries and Observation Notes` were used as data collection tools. Expert opinions were taken for data collection tools and pilot studies were conducted. After the application 10 students randomly selected among the students participating in the application, were interviewed. In the research, qualitative and quantitative methods were used together. SPSS package program was used in the analysis of quantitative data collection tools. In the analysis of qualitative data, themes, codes were determined and rubrics were created. As a result of the analysis of the quantitative data; it was found that the study had a positive effect on achievement, attitude and permanence. In order to ensure its reliability, opinions were obtained from two field education experts and three mathematics teachers with 10 years of experience for the data collection tools to be used. It was concluded that the students found the activities and methods used in the lesson fun, intriguing, thought-provoking, catchy, they loved mathematics, learned by doing (object), saw their deficiencies in problem solving stages (extracting from the capsule), followed the stages (process-internalization),gained self-confidence. It has been seen that students' perception of success is permanent, not rote, imaginative and increasing self-confidence. As a result of the study, it was found that the teaching cycle prepared within the theoretical framework of APOS increased student success even on a single subject, and the ACE teaching cycle was applicable in the classroom environment in the mathematics course. At the end of the study, suggestions were made to researchers and policy makers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleAPOS teorisininin maksimum minimum problemlerini anlamada bir çerçeve olarak kullanılmasının başarı ve tutuma etkisi
dc.title.alternativeThe effect of using APOS theory as a framework to understand the maximum minimum problems on success and retention
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2022-11-17
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmSocial constructivist learning environment design
dc.subject.ytmAPOS
dc.subject.ytmReal life problems
dc.identifier.yokid10314502
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid753296
dc.description.pages177
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess