Show simple item record

dc.contributor.advisorAydoğdu, Bülent
dc.contributor.authorAltınok, Hatice
dc.date.accessioned2023-09-22T11:46:43Z
dc.date.available2023-09-22T11:46:43Z
dc.date.submitted2022-08-04
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735977
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul öncesi çocuklarına bağlam temelli fen ve doğa etkinlikleri ile temel becerilerin kazandırmaktır. Araştırma, 2019-2020 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde bir devlet anaokulunun dört yaş çocuklarının olduğu bir sınıfta uygulanmıştır. Çalışma grubu, dört (4) kız ve yedi (7) erkek öğrenci olmak üzere toplam 11 çocuktan oluşmaktadır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden eylem araştırmasına göre desenlenmiştir. Araştırmada araştırmacının planladığı bağlam temelli fen ve doğa etkinlikleri uygulanmıştır. Uygulama öncesinde ve sonrasında çocuklara Aydoğdu ve Karakuş (2017) tarafından geliştirilen `Okul Öncesi Öğrencilerine Yönelik Temel BeceriÖlçeği'' uygulanmıştır. Ayrıca, uygulama esnasında gözlem yapılmış, günlük tutulmuş ve uygulama sonrasında çocuklarla görüşme yapılmıştır. Elde edilen sonuçlardan; bağlam temelli öğrenmeye dayalı olarak geliştirilen fen ve doğa etkinliklerinin okul öncesinde temel becerilerin kazandırılmasında etkili olduğu tespit edilmiştir. Bağlam temelli öğrenmeye uygun etkinliklerin farklı ortamlarda uygulanması önerilebilir. Bağlam temelli öğrenmeye göre planlanan uygulamaların uzun zaman gerektirdiği düşünülerek zamanın iyi ayarlanması önerilebilir. Bağlam temelli etkinlikler hazırlarken aşamalar uygun bir şekilde ve birbiriyle bütün içinde hazırlanmalıdır. Temel becerilerikazandırmak isteyen okul öncesi öğretmenlerine bağlam fen ve doğa etkinliklerini kullanması önerilebilir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to teach preschool children basic skills with context-based science and nature activities. The research was applied in a classroom of four –year -old children of a state kindergarten in the second opinion period of the 2019-2020 academic year. The study group consisted of 11 children, four (4) girls and seven (7) boys. The research was designed according to action research, one of the qualitative research designs. This research, context-based science and nature activities planned by the researcher were applied. Before and after the application, `Basic Skills Scale for Preschool Students` developed by Aydoğdu and Karakuş (2017) was applied to children. In addition, observations were made during the application, a diary was kept, and interviews were made with the children after the application. From the results obtained; It has been determined that science and nature activities developed based on context- based learning are effective in teaching basic skills in preschool. It can be suggested that activities suitable for context-based learning be implemented in different environments. Considering that the applications planned according to context-based learning require a long time, it can be recommended to set the time well. While preparing context-based activities, the stages should be prepared appropriately and in a whole with each other. It may be suggested that preschool teachers who want to gain basic skills use contextualscience and nature activities.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi çocuklarına bağlam temelli fen ve doğa etkinlikleri ile temel becerilerin kazandırılmasına yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeA research on the development of basic skills with context-based science and nature activities for preschool children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-08-04
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSkill acquiring
dc.subject.ytmEffectiveness of training
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmAction research
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmContext based approach
dc.subject.ytmBasic skills
dc.identifier.yokid10317361
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid705710
dc.description.pages206
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess