Show simple item record

dc.contributor.advisorOrtak, Şaban
dc.contributor.authorTekin, Ayşe
dc.date.accessioned2023-09-22T11:46:21Z
dc.date.available2023-09-22T11:46:21Z
dc.date.submitted2023-01-18
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735911
dc.description.abstractDaha Bu çalışmanın amacı, TRT Belgesel kanalında yayımlanmış olan `Batıya Doğru Akan Nehir` isimli belgeselin Sosyal Bilgiler Öğretim Programında yer alan kazanımlar açısından incelenerek Sosyal Bilgiler dersinde kullanılabilirliğini belirlemektir. Çalışmada `Batıya Doğru Akan Nehir` isimli belgeselin yirmi bölümü, 5. 6. ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler dersi kazanımları doğrultusunda incelenmiştir. Böylelikle araştırmada elde edilen veriler nitel veri analiz yöntemlerinden doküman analizi ile çözümlenmiştir. Belgeselin bölümlerinin incelenmesi ile elde edilen bilgilere göre; bölümlerin, SBÖP ile uygun olduğu görülmüştür. Ancak bazı bölümlerde daha az kazanıma rastlanması bu bölümlerin kullanılabilirlik seviyesini düşürmüştür. Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, öğretim programı, belgesel
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the usability of the documentary `River Flowing West`, which was broadcast on the TRT documentary channel, in terms of the acquisitions in the Social Studies Curriculum and in the Social Studies course. Twenty episodes of the documentary` The River that flows west ` were examined in accordance with the fifth and sixth grade achievements. Thus, the data obtained in the research was analyzed by document analysis from qualitative data analysis methods. According to the information obtained by examining the sections of the documentary, The sections were found to be appropriate with the social studies curriculum. But the fact that there is less gain in some sections has reduced the level of availability of these sections.Keywords: Social studies, curriculum, documentaryen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title`Batıya Doğru Akan Nehir` isimli belgeselin sosyal bilgiler kazanımları açısından incelenmesi
dc.title.alternativeAnalyzing `The River Flowing Through West` documentary in terms of social studies acquisitions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-01-18
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDocumentary film
dc.subject.ytmDocumentaires
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmTRT Documentary
dc.identifier.yokid10302747
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid670322
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess