`Batıya Doğru Akan Nehir` isimli belgeselin sosyal bilgiler kazanımları açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Ortak, Şaban | |
dc.contributor.author | Tekin, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:46:21Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:46:21Z | |
dc.date.submitted | 2023-01-18 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735911 | |
dc.description.abstract | Daha Bu çalışmanın amacı, TRT Belgesel kanalında yayımlanmış olan `Batıya Doğru Akan Nehir` isimli belgeselin Sosyal Bilgiler Öğretim Programında yer alan kazanımlar açısından incelenerek Sosyal Bilgiler dersinde kullanılabilirliğini belirlemektir. Çalışmada `Batıya Doğru Akan Nehir` isimli belgeselin yirmi bölümü, 5. 6. ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler dersi kazanımları doğrultusunda incelenmiştir. Böylelikle araştırmada elde edilen veriler nitel veri analiz yöntemlerinden doküman analizi ile çözümlenmiştir. Belgeselin bölümlerinin incelenmesi ile elde edilen bilgilere göre; bölümlerin, SBÖP ile uygun olduğu görülmüştür. Ancak bazı bölümlerde daha az kazanıma rastlanması bu bölümlerin kullanılabilirlik seviyesini düşürmüştür. Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, öğretim programı, belgesel | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the usability of the documentary `River Flowing West`, which was broadcast on the TRT documentary channel, in terms of the acquisitions in the Social Studies Curriculum and in the Social Studies course. Twenty episodes of the documentary` The River that flows west ` were examined in accordance with the fifth and sixth grade achievements. Thus, the data obtained in the research was analyzed by document analysis from qualitative data analysis methods. According to the information obtained by examining the sections of the documentary, The sections were found to be appropriate with the social studies curriculum. But the fact that there is less gain in some sections has reduced the level of availability of these sections.Keywords: Social studies, curriculum, documentary | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | `Batıya Doğru Akan Nehir` isimli belgeselin sosyal bilgiler kazanımları açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analyzing `The River Flowing Through West` documentary in terms of social studies acquisitions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-01-18 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Documentary film | |
dc.subject.ytm | Documentaires | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | TRT Documentary | |
dc.identifier.yokid | 10302747 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 670322 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |