Show simple item record

dc.contributor.advisorOrtak, Şaban
dc.contributor.authorKayacan, Fulya
dc.date.accessioned2023-09-22T11:46:20Z
dc.date.available2023-09-22T11:46:20Z
dc.date.submitted2021-11-01
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735909
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, 6. Sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabında yer alan ünite değerlendirme sorularını revize edilmiş Bloom Taksonomisine uygunluk açısından incelemektir. Çalışmada 6. Sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabında yer alan yedi üniteye ait bütün ünite değerlendirme soruları Revize Edilmiş Bloom Taksonomisinin hangi basamağında yer aldığı ve yer almış olduğu basamağın taksonominin alt düzey bilişsel süreç veya üst düzey bilişsel süreç basamağına mı karşılık geldiği de belirlenmiştir. Araştırmada nitel veri analiz yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Kitapta yer alan ünite değerlendirme sorularının incelenmesi sonucu elde edilen verilere göre; taksonomide yer alan uygulama basamağı hariç diğer tüm basamaklara örnek olacak soruların yer aldığı ancak bu soruların daha çok alt düzey düşünme becerilerini destekleyici şekilde hazırlandığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, ders kitabı, Revize Edilmiş Bloom Taksonomisi, ölçme ve değerlendirme soruları.
dc.description.abstractIn this study, the compatibility of the unit evaluation questions in the 6th grade Social Studies with textbook the revised Bloom Taxonomy was examined. İn the study, it was determined that all unit evaluation questions belonging to the seven units in the 6th grade Social Studies textbook were in which step of the Revised Bloom Taxonomy and whether the step corresponded to the low-level cognitive domain or high-level cognitive process step of the taxonomy. Document analysis, one of the qualitative data analysis methods, was used in the research. According to the data obtained as a result of the examination of the unit evaluation questions in the book; It has been concluded that there are questions that will be examples for all other steps except the application step in the taxonomy, but these questions are mostly prepared in a way that supports low-level thinking skills.Keywords: Social studies, textbook, revised Bloom Taxonomy, measurement and evaluation questions. en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title6. sınıf sosyal bilgiler ders kitabında yer alan soruların Revize Edilmiş Bloom Taksonomisine göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvalation of the questions in the 6'th grade social studies textbook according to the Renewed Bloom Taxonomy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-11-01
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10217024
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid689001
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess