Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkmen, Uğur
dc.contributor.authorYürük, Fakı Can
dc.date.accessioned2023-09-22T11:46:03Z
dc.date.available2023-09-22T11:46:03Z
dc.date.submitted2022-11-03
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735859
dc.description.abstractProfesyonel müzik eğitiminde, eğitimci ve öğrenciler tarafından Masterclass'ların önemsendiği düşünülmektedir. Girdi, süreç ve çıktıları ile eğitim bir sistemdir. Bu sistemi destekleyici çalışmalara değer verilmesi işin içinde olan tüm paydaşları olumlu yönde etkileyeceği ve sistemin niteliğini artıracağı, gelecekte daha çok Masterclass'ların yapılması gerçekliğini de yine eğitimci ve öğrencilerce dile getirilmektedir. Masterclass'lar; aktif ve pasif katılan her bireyin bizzat dâhil olduğu, gözlem yapabildiği, öneri ve sorularla birbirleri ile diyalog içinde oldukları herkese açık forumlardır. Bu araştırmada piyano tarihi, müzik ve piyano tarihindeki ekoller, ekoller arası farklılıklar, Masterclass'lar incelenmiş, iyi ve nitelikli eğitimcilerin elinde yetişen geleceğin sanatçılarının bu sisteme girme gerekçeleri öğrenilmeye çalışılmış, sistemin içindeki `uzman-sanatçıların` yaklaşımlarının betimlenmesi, okul ve ekollerin etkisinin anlaşılmaya çalışılması amaçlanmıştır. Araştırma, Devlet Konservatuvarı mezunu farklı ekollerde yetişmiş üç Piyano eğitimcisiyle, sanatta yeterlik eğitimi alan piyano öğrencisi ile2020 Yılının Beethoven yılı olması nedeniyle Beethoven'ın bir piyano sonatı ve ulaşılabilen kaynaklar ile sınırlandırılmıştır. Tarama modelini esas alan nitel çalışmada veriler yapılandırılmış görüşme, içerik analizi ve gözlem tekniğine göre toplanmış ve nitel çözümleme tekniklerine göre çözümlenmiş, bulgular yorumlanarak önerilerde bulunulmuştur. Araştırmanın özgün olduğu, okul ve ekol farklılıklarını ortaya koyması açısından alana katkı sağlayacağı, Piyano Masterclass'ları üzerine yapılan ilk çalışma olması nedeniyle bundan sonraki çalışmalara kaynak teşkil edeceği düşünülmektedir.
dc.description.abstractMasterclasses are considered important by educators and students in professional music education. Education is a system with its inputs, processes and outputs. Educators and students also express the fact that valuing the studies supporting this system will positively affect all the stakeholders involved and increase the quality of the system, and that more Masterclasses will be held in the future. Masterclasses are forums open to everyone, in which each active and passive participant is personally involved, where they can make observations, and where they are in dialogue with each other with suggestions and questions. In this study, piano history, ecoles in music and piano history, differences between schools, Masterclasses were examined, the reasons for future artists trained by good and qualified educators to enter this system were tried to be learned, the approach of the `expert-artists` in the system was tried to be understood, the effects of ecoles and schools of thought were tried to be understood. The research is limited to three piano educators who are graduates of the State Conservatory, trained in different ecoles, a piano student who receives proficiency in art, a piano sonata of Beethoven and available resources since 2020 is the year of Beethoven. In the qualitative study based on the scanning model, the data were collected according to structured interview, content analysis and observation techniques and analyzed according to qualitative analysis techniques, and suggestions were made by interpreting the findings. It is thought that the research is original, will contribute to the field in terms of revealing ecole and school differences, and will be a source for future studies since it is the first study on Piano Masterclasses.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titlePiyano masterclass'larında uzman yaklaşımlarının betimlenmesi üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA research on the description of profession approaches in piano masterclasses
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2022-11-03
dc.contributor.departmentMüzik Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmPiano
dc.identifier.yokid10333112
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid748971
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineMüzik Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess